Rädd för min egen pålle :(

Sv: Rädd för min egen pålle :(

Jag är rätt säker på att det är överskottsenergi:grin: Hästen kanske måste jobba med huvudet istället med benen. Låt han tänka och jobba. Min häst blir ju nästan bara piggare ju mer vi rider ut liskom:D

Ett annat tips, ut i djupsnön! Här har de snö ända upp till bogen, tro mig de är helt slut efter ett sånt kort pass:p
 
Sv: Rädd för min egen pålle :(

Köp en enkel gjord med stigbyglar på så passar den alla. Inte särskilt dyr, 500-1000 skulle jag chansa. Akta för att få den för nära manken bara och ha ordentligt under. Jag rider många olika hästar på den och den fungerar utmärkt utan tryck och skav bara man tänker lite när man sätter på den.

Inte galoppera? Ha! Det kan ju alla hästar! Han kanske inte vet om att han kan det under ryttare än men... :D Det gäller bara att få honom att förstå att det är tillåtet, alltså göra "vad som helst" för att få honom att "fela" ett steg och sen berömma. AHA! tänker han tillslut! Behövs kanske bara en kurva eller en uppförsluta eller nåt första gångerna. Låt honom galoppera som han vill i början för det är antagligen det enda han klarar. Ryggmusklerna är garanterat KORTA till 1000 och behöver galoppera sig längre och längre tillsammans med skogsridning och klättring. Sen kan man börja begära att han sänker sig lite och blir LÅNG. Sen kan man börja jobba med samling mm.

Bla bla bla.... Sorry nu ska jag sluta. Jobbar bara med pållarna och de ligger varmt om hjärtat...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Precis som rubriken lyder. Är hästägarna riktigt hårda mot deras hästar eller är jag för snäll mot mina? Jag står för tillfället...
2
Svar
35
· Visningar
4 106
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Hej alla bukefalister, Jag har precis köpt en häst, eller köpet är inte igenom än, men har kommit helt snett på det. Säljaren körde hem...
2
Svar
25
· Visningar
4 141
Senast: AliceZeta
·
Hästhantering Jag velade länge och väl om jag skulle posta tråden här, eller om den egentligen hör hemma under ridning, och moderator får gärna flytta...
Svar
14
· Visningar
1 922
Senast: Kiwifrukt
·
Träning :crazy:Hej! På min speciella ridskola så finns det en häst där som heter Luella hon är ca 1.58cm. Hon är snäll att hantera i boxen...
Svar
4
· Visningar
1 538
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp