Bukefalos 28 år!

Räkneverket står stilla på Lek-S...

Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

Fördelen med inlägg är att man som moderator är snällare i bedömningen av regelbrott från 2-poängare än man skulle varit med en 10000-poängare.


Men å andra sidan så kan man ju vända på det... varför skall man vara snällare för att någon har skrivit 10 inlägg eller 10000 inlägg, det finns ju användare som varit med väldigt länge och som inte skriver så mycket men däremot läser desto mer.

För övrigt så är detta med regler lite diffust eftersom det i forumreglerna inte står mer än generellt vad som gäller. Olika moderatorer tolkar ju lite olika beroende på vilket ämne/forum det gäller. (blev lite svammligt)
Alltså det står inte klart och tydligt vad som gäller i varje forum om du hänger med på vad jag menar.
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

*sticker in från U*

jag som skriver i sådana där "flamstrådar" gör inte det för "att samla inlägg" :crazy: man har skaffat kompisar här och då vill vi ha trevligt och bara snacka rent allmänt..

fast visst, det är ju ett diskussionsforum.. :)
men då borde ju inte heller trådar som "hej kolla på min fina häst" där man fiskar efter kommentarer heller få finnas.
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

Klart man ska vara snällare om det är nån som inte är van att ta hänsyn till reglerna.

Men istället för övningskörning som vi har i trafiken så har vi pm-diskussioner med nybörjare vid övertramp. Och att läsa och att skriva är inte samma sak, läskigt olikt faktiskt. Man behöver inte veta reglerna när man läser, inte heller behöver man kunna vägskyltarna för att kunna åka med i en bil.

Och så stor skillnad är det inte på reglerna, bara gränsdragningarna som skiljer. Jag, tifo och lillebill bedömer t ex inte som är påhopp exakt lika på våra forum, men alla agerar vi mot det vi anser är påhopp. Och gränsfallen diskuteras för att försöka få liknande bedömningar.


Netted: Det är inte många på U som jag räknar som inläggssamlare - där flamsas mest för att det är skoj och en sjysst stämning!
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

Netted: Det är inte många på U som jag räknar som inläggssamlare - där flamsas mest för att det är skoj och en sjysst stämning!

precis så ja :) men det kan säkert lätt missbrukas, så jag förstår varför Gunnar lade in den funktionen.
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

Nu har jag suttit och funderat en stund och jag förstår vad du menar men krasst så spelar det ju ingen roll, för att ta mig själv tex så har jag samlat på mig väldigt mycket inlägg via både "tramstrådar" av olika varianter och "vanliga diskussioner" men om det nu spelar någon roll eller inte det vette sjutton.
Jag bryr mig inte men jag vet att det finns andra som gör.

Jag skriver för att det är kul eller för att svara på inlägg som är intressant oavsett om det är i seriösa trådar eller inte.

Om nu det är så att det för Er moderatorer är lättare med antal inlägg så måste det ju gå att "mörka" dem så de endast syns för er och inte syns på resp användare.
Syns inte antalet så behöver inte folk reta sig på hur mycket eller lite någon skriver.
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

jag fattar inte riktigt,
Förlorar jag ett inlägg, eller får jag ingen men jag förlorar ingen heller :confused:
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

Man skall inte alltid lita på vad mandalaki skriver ;)

Jag talar däremot alltid sanning ;)
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

:eek:
Du menar alltså att jag inte kommer att bli nykomling innom kort?

;)
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

Det står faktiskt i vit text i reglerna. "SÄRSKILT bläckfiskar får inte förtalas. SÄRSKILT".
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

precis så ja :) men det kan säkert lätt missbrukas, så jag förstår varför Gunnar lade in den funktionen.

Nej, antalet inlägg har ju inte med innehållet att göra. Det lustiga är att det finns både de som jagar inlägg och de som tycker att man är mer seriös när man har varit medlem länge men sällan skriver.

För mig kvittar det, det är en kul grej.
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

Man får faktiskt inte diskutera enskilda personer här, då kan man bli bannad!

;)

Figaaro: i det här fallet kan du lita helt på Gunnar och inte alls på mig:angel:

Usch, ni är lite elaka nu!

figaaro, läs texten mandalaki skriver och bry dig inte om smileysen
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

Ja det undrar jag med! Fattar liksom inte vitsen med att jaga inlägg.

Jag tycker mest att det är pinsamt med antal inlägg.

Hoppsan där blev det 100 till liksom.
Så ibland försöker jag att komprimera ihop saker och ting.
Men så tänker jag att det ÄR faktiskt inte någon begränsning av typen 5 inlägg/dag.

Som på Gratis-SMS sidan.
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

*kl*

Jag som älskar att vinna har väl en sorts tävling med mig själv att uppnå det högsta man kan bli så därför bryr väl jag mig om inlägg!
 
Sv: Räkneverket står stilla på Lek-S...

Dessutom är det så att trådar där ingen skrivit de senaste 7 dagarna tas bort automatiskt.


Detta gäller bara på lekforumen hoppas jag?
wtf.gif
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 292
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 610
Senast: Nahar
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 299
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp