Rätt gå in till häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Rätt gå in till häst

Faktiskt så är inte dom fallen så viktiga att dom motiverar detta. Man ser hur enkelt det är att manipulera folk med media. Precis som om det vore världens viktigaste sak om några kor drunknar i sin skit. En enda människa är mera värd än all drunknande kor du kan hitta i Sveriges ladugårdar.


:eek: så du menar att det kvittar hur djuren har det bara människor har det bra :confused:
 
Sv: Rätt gå in till häst

"så du menar att det kvittar hur djuren har det bara människor har det bra"
Var står det?
Anledningar att djur far illa är kopplat till människan som har djuren. Och det kan vara olika saker, girighet, känsloslöshet, ointresse, fattigdom, psykiska besvär mm.
Och jag kan lova att ingen här skulle offra sitt barns liv för att rädda ett kos liv. Tveksamt om det ens finns nån som skulle offra en egen lem för det. Att några skulle skjuta sin granne för det är nog troligt,
 
Sv: Rätt gå in till häst

såg artikel om galoppör som gick omkull så kraftigt att den måst
avlivas på Jägersro
Vad räknas det som?
Är det olyckshändelse eller djurplågeri att utsätta hästen för det
onödiga lidandet
Sila mygg och svälja kameler kallar jag det
Det är godtyckligt vad som är bra eller inte för hästen överallt i Världen
 
Sv: Rätt gå in till häst

"så du menar att det kvittar hur djuren har det bara människor har det bra"
Var står det?
Anledningar att djur far illa är kopplat till människan som har djuren. Och det kan vara olika saker, girighet, känsloslöshet, ointresse, fattigdom, psykiska besvär mm.
Och jag kan lova att ingen här skulle offra sitt barns liv för att rädda ett kos liv. Tveksamt om det ens finns nån som skulle offra en egen lem för det. Att några skulle skjuta sin granne för det är nog troligt,


Alltså hur tänker du? Vem har talat om att offra någon för att andra ska få det bra?
 
Sv: Rätt gå in till häst

För en gång skull har du rätt, alla är offer för myndighetsutövning. Vore det inte så behövdes inte myndigheter. Myndigheter är till för tvingande ändamål.
 
Sv: Rätt gå in till häst

Ja det tycker jag faktiskt
De ska fram med namn.
Då blir det inte så många okynnesanmälningar


Känner du till många andra fall med okynnesanmälningar?
Eller är det bara A.
Är hon anmäld av många, eller många gånger, eller är det bara en person som står för anmälan?
 
Sv: Rätt gå in till häst

Ett annat ställe jag känner till där skulle djurägaren bygga nytt stall och hade fått bygglov.Inspekt kom på besök, oj det var några centimeter för lågt i tak.Ägarna kunde inte börja bygga förrän till våren och det var höst.
Då tvingade miljö dem att ha hästarna ute över vintern.De fick helt enkelt inte ha dem inne i boxar de haft hur länge som helst.
Maktmissbruk kallar jag det.

I Anettes fall är flera bekanta med varann ,de som anmäler. De som sitter i miljö är vänner och grannar med Anettes anmälare.De har en ponny själva och helt plötsligt är de världsmästare i hästhantering.
Avundsjuka kallar jag det.De har heller aldrig startat tävlingar med sina hästar.De hästarna har lullat omkring i hagarna.

Anette har blivit anmäld av grannarna i mer än 20 års tid
En som sitter i styrelsen har haft häst inhyrd hos Anettes granne
Grannen sköt sina unghundar vid ca två års ålder pga den ena ville inte jaga och golden ret, var ilsk ,konstigt vart djurvännen tog vägen
Anettes hundar flera stycken har blivit 17 år gamla och hon säger att hon bara haft genomsnälla både hundar och hästar.Hon säger också att det beror på hur man behandlar djuren.
 
Sv: Rätt gå in till häst

Vem vet vad det finns för tokigt folk .Säg att de hört talas om polisbesöken om vanvårdade hästar.Helt enkelt nån som tänkt göra plågan kort.Lite sprit och vad som helst kan hända
Miljö har uppviglat folk och nån som inte är riktig verkställer
Man hör ju om folk som skär hästar ex.
Kanske nån vill att Anette ska få djurförbud och detta driver den personen så långt att de gör vad som helst

Anette har ovänner,
Förra sommaren var Anette och annan djuräg. på väg till en beteshage som Anette satt upp 5 trådar och nya impr. stolpar 2år innan.De hade fyra häst med sig ,då var hagen full med andra hästar
De hade gått så långt att de ringt upp markäg och sagt att Anette nog inte skulle ha marken mer( Haft i 20 år) De hade ätit upp allt grönt för Anettes hästar.
Anette fick inte gå förbi där med hästarna ,en grusväg förbi deras hus upp till beteshagen mer bara för att de inte fick ta den färdiga uppsatta hagen.
 
Sv: Rätt gå in till häst

Ett annat ställe jag känner till där skulle djurägaren bygga nytt stall och hade fått bygglov.Inspekt kom på besök, oj det var några centimeter för lågt i tak.Ägarna kunde inte börja bygga förrän till våren och det var höst.
Då tvingade miljö dem att ha hästarna ute över vintern.De fick helt enkelt inte ha dem inne i boxar de haft hur länge som helst.
Maktmissbruk kallar jag det.


Men det låter konstigt, om de arbetar så hos er, med totalförbud och det direkt endast för några cm:confused:, här ger de en viss tid på att rätta till felaktigheter, grannen som hade för lågt i tak, där rörde det sig om minst en halvmeter, fick ett år på sig.
 
Sv: Rätt gå in till häst

Anette har blivit anmäld av grannarna i mer än 20 års tid


Men om hon blivit anmäld i över 20 års tid, hur många kontroller har gjors p.g.a dessa anmälningar?
Det låter som det funnits viss kontakt mellan din kompis A. och någon inspektör rätt länge, men samtidigt menar du att A, inte haft en susning om att de sökt henne.:confused:
 
Sv: Rätt gå in till häst

Anette hade ny höleverantör som har mycket mark här i Älvdalen
Han är skåning.
Folk i bygden har gått så långt att de kontaktat besparingen mfl
om att höleverantören och Anette inte ska ha några djurbidrag eller
inte heller arealbidrag för jorden de brukar.
Det finns mycket avundsjuka över vem som får eu-stöd Folk tror att man blir miljonär av de bidragen.
Den bonden har blivit misshandlad gul och blå när han sovit över i ladugården en natt .Han vaknade när han blev slagen av en man i rånarluva
.Inget stals,Mannen var ovanligt lång.I dag har person trätt fram och talat om vem det var som misshandlade honom.Det är över 10 år sen Den personen finns på bygden .Anette tycker att det är fruktansvärt att skylla på bonden att han i sin tur har levererat giftigt foder till Anette.Han mådde väldigt dåligt av beskyllningarna Dessutom är han duktig ,
men har fått gliringar över att han har jorden kvar men lagt ner djurhållningen .Markerna har han haft i mer än 30 år .Efter test var fodret av fin kvalitet.Miljö hade fräckheten att gå ut i tidningen och säga att de dött av fel foder.Då ska ni veta att de som fått pris av kungen ,(mjölk)har köpt av samma foder som Anette i vinter och sålt vidare till annan hästägare efter Anettes hästar dött.
 
Sv: Rätt gå in till häst

Det har varit i andra ärenden vid olika tidpukter och olika inspekt
En gång tyckte miljö att Anettes dynghög förorenade älven så att det började växa buskar nere vid älven, ca 300 meter från henne
ligger älven .Flera hästägare ovanför .Ingen av dom hade nån platta.
Men det var bara Anettes hästar som förstörde lakvattnet
Det ligger en väg med biltrafik emellan också.Modern till Anette
påpekade att det är värre med vägsalt.Då svarade miljö att,det syns då i alla fall inte.
Avföringen är torr från hästgödsel och Anette blev anmäld för att granntanten inte klarade att se den .Hon trodde att hon fått astma av skithögen.Flera som bråkade var änkor,den ena hade också kommentarer om att Anette hade haft flera olika förhållanden En annan tyckte att Anette avlade ungar som hon avlade hästar
Så bildade de är.Det är nog lätt så här uti byarna om nån syns för mycket. Hon klarar också mycket själv med allt möjligt och tungt
arbete.
 
Sv: Rätt gå in till häst

Detta fall med måtten i tak var på annan ort .
Bara ett exempel på hur det kan vara.
 
Sv: Rätt gå in till häst

Det har varit i andra ärenden vid olika tidpukter och olika inspekt
En gång tyckte miljö att Anettes dynghög förorenade älven så att det började växa buskar nere vid älven, ca 300 meter från henne
ligger älven .Flera hästägare ovanför .Ingen av dom hade nån platta.
Men det var bara Anettes hästar som förstörde lakvattnet
Det ligger en väg med biltrafik emellan också.Modern till Anette
påpekade att det är värre med vägsalt.Då svarade miljö att,det syns då i alla fall inte.
Avföringen är torr från hästgödsel och Anette blev anmäld för att granntanten inte klarade att se den .Hon trodde att hon fått astma av skithögen.Flera som bråkade var änkor,den ena hade också kommentarer om att Anette hade haft flera olika förhållanden En annan tyckte att Anette avlade ungar som hon avlade hästar
Så bildade de är.Det är nog lätt så här uti byarna om nån syns för mycket. Hon klarar också mycket själv med allt möjligt och tungt
arbete.

Jag talar om en period på över 20 år och varenda ny insp som läser om att de varit dit ska också dit och se om de kan hitta nåt.
Det har varit omsättning av inspekt i Älvdalen
 
Sv: Rätt gå in till häst

Nej ,inte i det här fallet att de skulle in till hingsten. De hade ju varit dit innan och tittat.Knäppt kort på skit i vinterhagarna .Jag glömde säga att de samtidigt sträckt på en tråd i staketet som hängde ner på ett ställe.
Vid det besöket skyndade Anette sig hem efter mamman ringt hem henne.Anette var då på plats.
Det olovliga besöket skedde vid ett annat senare tillfälle och Anette har begärt in handlingar och kollinr.för outlösta brev som hon kan kolla med posten sen.
Anette säger;
Det spelar ingen roll vad de hittar på.I mina stall vill jag inte ha obehöriga när ingen är hemma.Det är höjden av fräckhet att låsa upp och gå in .Det kan också finnas andra hästägare som har häst i mitt stall.Bla. hopphästen som debut.svår hoppn. Den hästen bjöd Rolf Göran Bengtsson bra många nollor för,men hästäg ville tävla honom själv..Han var den förste som dog i förgiftningen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (DT) På kort tid avled fyra hästar för Anette Hedman i Älvdalen. Något som bidragit till att miljönämnden anmält henne och begärt att...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 993
Senast: Lillfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp