Bukefalos 28 år!

Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Jag misstänker att det kan ha varit så att åklagaren ursprungligen endast yrkande på låga 6 månader och verkställde TR det så fanns det ju inget från åklagarsidan att överklaga, eftersom han inte kan ändra/skärpa sitt yrkande.


Du har rätt, så var det. Konstigt att han inte försökte när han hade möjlighet, synd.
 
Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Du har rätt, så var det. Konstigt att han inte försökte när han hade möjlighet, synd.

Och fanns det inte redan lite misshandelshistoria bakom honom också som borde ha öppnat upp ögonen på åklagaren så han hade tänkt efter ordentligt vad det var för människa. Men det är bara något som ploppar upp i bakhuvudet, jag kan ha fel. Men hade han inte pucklat på sambon....
 
Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Dömd för misshandel x 2 enligt vad som rapporterats i media.

Det är helt makalöst att personen i fråga får ett så pass lågt straff. Bevisningen var tydligen mkt bra, snö så man kunde spåra mannen till en gård i närheten, sperma på plats som vida DNA-prov matchats med mannen och personer som uppgett att mannen luktade häst när han kom hem.

Hur mkt ska det krävas egentligen? Solklar bevisning. Varför väljer inte ålagaren att stauera ett exempel när man nu lyckats fånge en av de här sjuka djävlarna som skadar djur. Allt som oftast kan man inte hitta och bevisa vem som misshandlat djuret och här har man alla chanser och så yrkar man på 6 månader. Riktigt beklämmande.
 
Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Ja vi avlivar alla med nackskott på blotta misstanken, det blir klart billigast!
PL

Fast i detta fallet har det väl ändå gått längre än blotta misstanke? Nackskott var ju annars en bra idé :devil:
 
Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Dömd för misshandel x 2 enligt vad som rapporterats i media.

Det är helt makalöst att personen i fråga får ett så pass lågt straff. Bevisningen var tydligen mkt bra, snö så man kunde spåra mannen till en gård i närheten, sperma på plats som vida DNA-prov matchats med mannen och personer som uppgett att mannen luktade häst när han kom hem.

Hur mkt ska det krävas egentligen? Solklar bevisning. Varför väljer inte ålagaren att stauera ett exempel när man nu lyckats fånge en av de här sjuka djävlarna som skadar djur. Allt som oftast kan man inte hitta och bevisa vem som misshandlat djuret och här har man alla chanser och så yrkar man på 6 månader. Riktigt beklämmande.

Jag håller med dig. Det sorgliga är att vi vet att människor som skadar djur i allmänhet har lite empati för människor också. En sådan galen person borde verkligen hållas bakomlås och bom.
 
Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Skriver du så för att du menar det??, eller skriver du så ändå, för skojs skull??

Ja du. Nackskott är ganska grymt, men jag skulle inte direkt bli ledsen om det hände, förutsatt att han är skyldig.
 
Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Om det hände?

Tycker du att det är ok om någon tar lagen i egna händer?? eller tycker du det ska vara lagligt?, mend ditt förslagna nackskott?
 
Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Jag tycker att det är fel att överhuvudtaget ifrågasätta någons rätt att överklaga!
PL

Jag skrev att det kändes fel att han hade mage att överklaga, det innebär inte att jag vill ta ifrån honom rätten att göra det.
 
Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Visst men på något sätt känns det som att du inte riktigt unnar honom rätten att överklaga.
PL
 
Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Men hur jävla svårt ska det vara? Sätt odjuret i en mörk källare någonstans ute i ödemarken och släng bort nyckeln för tid och evighet :devil:
Håller med, oavsett om det kan kallas medeltids-tänk eller inte.
Såna människor har verkligen förverkat sin rätt att få leva bra, likaså de som ger sig på barn och pensionärer osv. Fy!
 
Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Hellre hårda medeltidsstraff än dagens ynka på sex månaders fängelse! Sanslöst, mannen har med berått mod tagit sig in i stallet, förgripit sig på ponnyn och fört in ett föremål i ändtarmen. Ponnyn bedöms enligt veterinär ha utsatts för ett enormt lidande och skadats så illa att avlivning var ett måste. Stark bevisning finns mot mannen, ändå blir straffet bara ett halvår! Jag blir mörkrädd.
 
Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

När uppmaningar till lynchning kroppsstraff, avrättningar o dylikt ifrågasätts sägs det oftast att de inte var menade på allvar, därav frågan om du menar allvar.
PL

Du har verkligen svårt att hålla dig utanför andras liv va?
 
Sv: Fallet Silver överklagas till Högsta domstolen

Om det hände?

Tycker du att det är ok om någon tar lagen i egna händer?? eller tycker du det ska vara lagligt?, mend ditt förslagna nackskott?

Men snälla någon vad vi var bitska idag. Jag tycker att den jäveln som plågade Silver ska få det straffet han förtjänar, oavsett vem han är eller hur det sker. Kan jag få lov att ha denna åsikten utan att du ifrågasätter?
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 346
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 345
Senast: Cattis_E
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 358
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 172
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp