Rävskabb på hund

Rotterö

Trådstartare
Min mammas schäfer hane har nu för 2 gången fått rävskabb.
Hur länge smittar det?
Vi skulle upp till dom på midsommar. jag vill inte att min Rottwailer tik 10 år att hon ska få det.
Snälla någon som vet :confused:
 
börja ge spruta nu, och sen andre sprutan så är det ju över snart. Vet ej när det slutar smitta dock.
 
Men om ni ska spruta, kolla så att dte är helt säkert att hunden tål sprutan!! min kompis hund fick skabb när dom va på semester å då gav hennes moster hunden spruta, den blev helt förstörd den hunden..den hade bara ett jakt prov kavr för att bli champion, men dom chanserna förstördes totalt av sprutan. (Det va en flat coated retriver)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
363
Senast: movi
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 828
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 442
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp