Ragdoll, eller tips på andra raser som kan passa

Tack för bra tankar, jag trodde att man inte kunde försäkra mot FORL men har inte tittat runt på alla försäkringar heller.

Har faktiskt lämnat intresse på en katt som fanns nära oss, en huskatt. Det var någon som skulle komma och titta på den före dock så jag gissar att de kanske tar den. Om ja så kikar vi vidare 😊
Svedea bla. kan man det. Säkert fler bolag också!
Vad kul! Ni hittar säkert en jättefin misse :) !

Även Agria, Hedvig, Folksam, Sveland och if ersätter forl/tr I minst någon försäkringsform
Lassie ersätter det i alla sina försäkringar.

Så tror inte det finns ett enda bolag som inte alls täcker idag. Däremot kan villkor och omfattning skilja sig
Mina är försäkrade i Lassie och de hade vid tecknandet ett års karens för ersättning för FORL, men eftersom bägge var under året när jag försäkrade dem kändes det inte som någon risk.
Den äldre är fem och fick kommentaren "Väldigt fina tänder!" hos veterinären för en månad sedan. 🙏🏻

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 185
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som... 2
Svar
36
· Visningar
3 840
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 460
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor... 2
Svar
23
· Visningar
3 758

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Fjärilar!
  • Allmänt Gamla katter

Hästrelaterat

Hästnyheter