Raggningsförsök via fejjan..

Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Att bli uppraggad av okänd på FB är väl ungefär som på krogen, kan jag tänka? Någon okänd vill kolla närmare vad man är för filur.

Själv har jag fått ett trevligt meddelande från John Smith (i den berömda övrigt-mappen på FB):
"Hello,you are such a cute and pretty lady i would like to know you better if you don't mind."

Well, I do mind. Blir inget med det, jag är ju gift - gubevars! :D
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Ja verkligen! Tänk hur många meddelanden folk har i den, som dom inte har en aning om!

Och tänk om jag inte hade råkat klicka in i den när jag gjorde det....
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Jag har fått en hel del förfrågningar på engelska, men cynisk som jag är tror jag att det är bedragare.

Profilerna är ofta ganska tomma - få vänner, få bilder, inte mycket skrivet på timelinen. Kollade upp ett par vidare. Båda tycktes ha fått sin utbildning på icke-existerande universitet och en arbetade på ett icke-existerande företag. Av nyfikenhet svarade jag honom och inte förvånande ville han 1) att vi skulle fortsätta konversationen utanför Fejan och 2) berättade att han förlorat sin hustru i cancer.

Det finns kanske en del riktiga personer bland de okända som skickar fantastiska, virtuella blomsterbuketter och berömmer mig för min osannolika skönhet. Men jag tror de flesta är samma typer som sitter i Västafrika och låtsas vara amerikanska militärer i Irak.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Peace as the morning dew, happiness as sweet as the gentle breeze and love as deep as the ocean, these are my wishes for you today and always. Have a lovely week, xxxx, cheers. Your smile is cute, hope you're fine.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Självklart är det bluffmänniskor, John Smith - come on!?

Majoriteten av "mina" har mer fantasifulla namn. Jag håller det inte för otroligt att man faktiskt kan heta John Smith heller, men...

Hur som bläddrade jag raskt igenom mappen och upptäckte att även jag fått ett meddelande från John Smith. Ett IDENTISKT likadant meddelande som du fått.:rofl:
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Zossk tillhör väl fejan och är nån form av singelsajt. Har aldrig provat faktiskt då mitt nätdejtat sker i större hemlighet än att det ska synas på min vägg:D.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Typ den heter Singel i västra Götaland :)
Finns säkert andra med. Tror det finns nån som heter mötesplats för singlar med.
Fördelen mot zoosk är att de är rak kommunikation.
På zoosk kan du ff vara anonym. Det är svårt på en fb sida så
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

+Fiorano.

Se där! Hade ingen aning om att det fanns, men när jag tänker efter är det väl inte särskilt förvånande direkt. :)
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Jag funderar lite på hur ni ser på raggningsförsök via fejjan.. Bra eller dålig kontaktväg och hur formuleras ett "seriöst och bra raggningsförsök" i era ögon?

Jag har själv fått en hel del förfrågningar den här vägen både från helt okända och folk jag känner och har väl reagerat allt från att trycka delete direkt till att faktiskt dejta personen ganska seriöst så väldigt mkt avgörs ju i formuleringarna känns det som.

Så, tycker ni ens det är ett alternativ och hur bör det isf formuleras? Givetvis är ju verkligheten så mkt bättre men ibland får man ju upp ögonen för ngn man aldrig tenderar att springa på på krogen eller liknande ställen...;)

Min fundering när det gäller detta är:
Varför ska man inte svara bara för att det är en okänd? Om man är singel och det var en trevlig formulering ser jag ingen anledning att dissa bara för att fb var fel forum för raggning. Bara titta i nätdejtingtråden, där suckar man över att det inte finns fler sätt att träffa någon än dejt-sidorna. Om någon då tar kontakt, ska man per automatik inte svara då?
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Jag håller med dig! Jag tycker nästan till o med att facebook känns mer seriöst än dejtingsajter då man lämnar ut både namn, sin nuna och mkt annan fakta där till skillnad mot vad vissa visar på en dejtingsida. Men tyvärr har väl alla spam som florerar på FB gjort att man tenderar att ignorera mkt och ta det för oseriöst.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Jag har gjort det två gånger, och har väl både positiva och negativa saker att säga om det. Den första gången var i min oskyldiga ungdom (:angel:) och kontakten var en person som jag inte alls kände, bara tyckte var så in i norden snygg. Det gick inte så bra om vi säger så.

Det andra tillfället gick betydligt bättre. En ny bekantskap, som jag träffat IRL, men var alldeles för blyg för att säga någonting till/hade inga direkta möjligheter att börja prata djupare med grabben i de situationer vi träffades på i verkligheten/träffades aldrig själva. Jag skickade en vänförfrågan till honom, lagom oskyldigt så där, han skickade sen ett privat meddelande till mig efter någon vecka och sen fortsatte den kontakten via Facebook/så gott det gick IRL några månader. Vi dejtade ett tag efter det, men det blev aldrig vi i slutändan.

Jag är inte alls anti att ragga upp någon på Facebook på det sättet som i fall två. (Kanske mest för att det enda jag gjorde var att skicka en vänförfrågan, det var han som tog initiativet till att skicka meddelanden. :o) Så länge man vet vem personen är, så är det väl fine.

Men jag funderar samtidigt vart gränsen går? Vet man vem en person är för att man kan koppla personen med rätt namn? Ifall man har gemensamma vänner? Gills det om bara den ena parten vet vem den andra är, a la fjortisförälskelse i en person som är ganska ouppnåelig? Jag, bara för att ta ett exempel, är ganska privat av mig på Facebook, och en eventuell kille skulle alltså bara se min profilbild, min omslagsbild (föreställande min ponny) och vilka jag är vänner med, min profil skulle alltså inte direkt säga honom något.

Dessutom skulle jag aldrig svara på ett meddelande på engelska som de andra i tråden fått. Jag svarar alltid ja på vänförfrågningar från personer jag vet vilka det är, och om vi har gemensamma vänner, aldrig annars.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Har blivit kontaktad via fb. Samtidigt med en rekommendation från en gemensam vän.

Vi hade väl lite kontakt några månader men sen drog vi åt olika håll. Synd för det verkade vara en fantastik tjej på många vis.

Ptr
 

Liknande trådar

Samhälle Lite spinn-off på "ragga på krogen"-tråden, fast ändå inte. Att män tar sig friheten att ta på ens kropp mot ens vilja händer ju tyvärr...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 914
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 092
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
29 983
Senast: mackan
·
Foder & Strö Min ungponny har senaste veckorna börjat att lämna grovfodret. Det man märker mest är kvällsmaten som hon mest bökar runt med i boxen...
Svar
8
· Visningar
1 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp