Raggningsförsök via fejjan..

jo7

Trådstartare
Jag funderar lite på hur ni ser på raggningsförsök via fejjan.. Bra eller dålig kontaktväg och hur formuleras ett "seriöst och bra raggningsförsök" i era ögon?

Jag har själv fått en hel del förfrågningar den här vägen både från helt okända och folk jag känner och har väl reagerat allt från att trycka delete direkt till att faktiskt dejta personen ganska seriöst så väldigt mkt avgörs ju i formuleringarna känns det som.

Så, tycker ni ens det är ett alternativ och hur bör det isf formuleras? Givetvis är ju verkligheten så mkt bättre men ibland får man ju upp ögonen för ngn man aldrig tenderar att springa på på krogen eller liknande ställen...;)
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Äsch det är väl bara att köra på. Nöjen är aldrig fel, som brudar, bärs och betäckningar. :p
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Jag raggade upp min pojkvän på facebook (jag var städerska på hans tidigare jobb, men vågade aldrig ta kontakt där för att jag trodde han var totalt ointresserad)

Först skickade jag en puff, haha, sen skickade jag ett meddelande i stil med "Hej, har du slutat på ****?".
Eftersom vi inte var vänner så såg han det inte förrän kanske 3 månader senare, han svarade och då båda skulle ut den kvällen så sa vi "Vi kanske ses!" och sen den kvällen har det varit vi :love:

Skulle nog aldrig försöka ragga upp nån helt okänd på facebook dock.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Alla sätt att kommunicera är bra sätt att ragga på. Det är ju inte svårare än så.

Det Facebook har som är positivt är en öppenhet till ens liv. Man kan se bilder och man får rätt så snart en uppfattning om vad det är för person man har med att göra och vad den personen gillar att göra. Och en tom och väldigt privat profil berättar någonting det med.

Så jag tycker att Facebook är ett ypperligt sätt att ragga på. Chatfunktionen finns, man kan kolla bilderna, man kan kolla vad som skrivs och hur personen hanterar sin sociala sfär. Jättebra!
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Lägger aldrig till eller svarar på kontaktförsök från helt främmande.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Beror väl på, är med på ett par singelsidor på fb och har där pratat med människor jag inte känner.
Om nån som jag har gemensamma vänner med skickar meddelande kan jag tänka mig att svara, annars gör jag det inte.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Jag tycker fejan är utmärkt att ragga på. Men inte när det gäller helt okända människor-det är väl bara märkligt. Men precis som pepp berättar är det helt perfekt när man vet vem någon är, men som man kanske inte springer på i vardagen (eller ja, även om man nu gör det är det lättare att våga ta kontakt via nätet). Ett avfärdande via fejan är mycket lättare att hantera (tycker jag) än ett nej irl.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Jo, jag tycker ungefär likadant, helt okända känns bara desperat och oseriöst. Medan det faktiskt kan vara ett bra sätt att våga ställa frågan till ngn man har spanat in irl men inte riktigt sprungit på sen eller vågat fråga öga mot öga.

Men samtidigt så är det som Ramona skriver, man får reda på väldigt mkt om en person bara genom att kolla in bilder, inlägg, info, gemensamma vänner osv och kan därigenom göra en allmän bedömning. Därför har jag faktiskt även dejtat ngn från början okänd som verkat reko, haft ngn gemensam vän och haft trevliga bilder..:p efter att de kontaktat mig på detta vis alt. bara skickat en vänförfrågan. Men också deletat de som bara skickar en vänförfrågan och verkar småskumma eller bara skickar ett meddelande a la "du är så läcker" typ.

Men om personen man spanat in inte är speciellt bekant, bara setts ngn enstaka gång men har flera gemensamma vänner. Är en Fb-förfrågan desperat oseriös eller acceptabel då? Givetvis med en förklaring i meddelandet isf om vem man är och varför man tar kontakt på detta halvskumma vis..
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Jag hade börjat med att skicka meddelande. Själv besvarar jag aldrig vänförfrågningar innan jag ens pratat med en person.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Håller med fullständigt! :) Meddelande måste man ju skriva isf och försöka ge ett seriöst och gott intryck då själva grejen redan är halvweirdo..:p
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Det beror ju på hur man är bekant, jag addade en person som jag är lite intresserad av först och skickade ett meddelande efteråt. Kändes i det fallet som om jag hade skickat meddelandet först att jag hade markerat att jag bara ville säga en sak men inte lägga till som vän.
Det beror ju på hur man är också :)
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Och hur utvecklade det sig? :) Och vad skrev du sen i meddelandet?

Fast jag tänker såhär, att skickar jag bara en vänförfrågan kanske han avböjer den då han inte fattar vem jag är och då har jag redan delvis sumpat chansen att framföra vad jag ville. Men accepteras den så är det såklart bästa läge sen att skriva ngt och spinna vidare.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

I mitt fall så har jag inte direkt raggat än, för jag är inte helt hundra på att personen är singel (står inget på FB) och jag hade som tur var en grej jag kunde ha som ursäkt till att skriva meddelande om :P

Nu var detta en person jag pratat en del med IRL som definitivt visste vem jag var när jag lade till. Hade nog inte gjort det annars, utan då kanske skickat meddelandet först.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Okej, hoppas raggningstillfället dyker upp framöver då! ;)
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Facebook är ju bra till mycket, så även till det ju! Som någon skrev så kan det ju vara lättare att ta kontakt den vägen om man jämför IRL. Speciellt om man är lite blyg av sig (eller rodnar lätt när det blir lite pinsamt IRL) :D

Det där med raggning har jag inte fått grepp om. Raggning för mig är rakt på sak, jag är för trög på riktigt för att fatta något annat. Eller, vågar inte tro på att någon raggar på mig.

Jag har en bekant som var så där rak på sak på fb till mig. Han skrev " Ska vi träffas hemma hos mig och äta god mat, se på en romantisk film och knulla?"
Jag svarade Nej Tack bara men då blev han skitsur och skrev att jag var en otacksam fitta som aldrig kommer träffa någon i resten av mitt liv, eftersom jag är så jäkla ful så ingen vill ha mig :eek: Sånna där kommentarer svider alltid :arghh: så jag svarade bara något giftigt tillbaka. Han raderades och blockerades illa kvickt så han hann inte svara på det.

DET är kanske inte riktigt så man gör när man raggar, det kan jag garantera! :D
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

När helt okända sänder sina kärleksförklaringar, känns det creepy.

Hello Beautiful, My Name is Brad Anderson,I will like to Know you More , I am interested in a serious relationship and Marriage. I live in Alabama. would like to meet a lady who is honest, don't play games and enjoy building intimate bonds and also a good and lovely home.I like long relationships and i don't mind any distance because that will never be a problem with me and i want you to know that love see no distance.Why don’t you try and have a go! I will like to Know more and Hopefully Meet you. Thanks, Brad

som det här, undrar hur de hittar mig :crazy:
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Förra pojkvännen var faktiskt en såndär okänd människa som i princip helt apropå ingenting började skriva på FB. Men annars accepterar jag sällan vänförfrågningar från folk jag inte vet vilka de är.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

När helt okända sänder sina kärleksförklaringar, känns det creepy.

Hello Beautiful, My Name is Brad Anderson,I will like to Know you More , I am interested in a serious relationship and Marriage. I live in Alabama. would like to meet a lady who is honest, don't play games and enjoy building intimate bonds and also a good and lovely home.I like long relationships and i don't mind any distance because that will never be a problem with me and i want you to know that love see no distance.Why don’t you try and have a go! I will like to Know more and Hopefully Meet you. Thanks, Brad

som det här, undrar hur de hittar mig :crazy:

Sånt där har jag också fått två av. Det ena läste jag och fnissades och raderade och det andra skakade jag på skallen åt och raderade utan att läsa. Allt som börjar med Hello går bort för mig och om någon jag inte känner kallar mig beautiful oavsett språk så går det också bort. Det är något bara mina vänner får göra.
 
Sv: Raggningsförsök via fejjan..

Jag har enbart positiva erfarenheter utav det... :D

Jag lade till en kille på FB som jag endast hade träffat genom jobbet, men aldrig riktigt vågat eller kunnat utforska om det fanns möjligheter till att bli något mellan oss. Läget då var minst sagt komplicerat, och en relation mellan oss var omöjlig då jag var i beroendeställning till honom.

Nästan tre månader gick efter min vänförfrågan, och jag hörde inget från honom. Inget accepterande, ingenting! Men så kom jag av en slump in på övrigt-mappen bland meddelandena, och där fanns två meddelanden från honom!

Cirka 9000(!!) meddelanden och två veckor senare träffades vi, och sedan dess har det varit vi två.

Nu har vi varit tillsammans i ett år och förlovade i fem månader! :love:


Så kan det gå om man raggar via Facebook.... ;)


Dock så ska jag tillägga att när jag fick meddelanden eller vänförfrågningar från helt okända människor så raderades det direkt.
 

Liknande trådar

Samhälle Lite spinn-off på "ragga på krogen"-tråden, fast ändå inte. Att män tar sig friheten att ta på ens kropp mot ens vilja händer ju tyvärr...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 914
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 092
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
29 983
Senast: mackan
·
Foder & Strö Min ungponny har senaste veckorna börjat att lämna grovfodret. Det man märker mest är kvällsmaten som hon mest bökar runt med i boxen...
Svar
8
· Visningar
1 014

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp