Bukefalos 28 år!

Vad gör man åt män som taffsar?

Var skrev jag det någonstans? :confused:

Bara för att jag själv blivit utsatt någon gång betyder det ju inte att jag inte får reagera på benämnda historia.

Men, för att att dra min personliga cv.
Självklart har jag blivit tafsad på, inte just benämnda kroppsdel, men ändå. Brösten, midjan, stjärten. Någon har tryckt upp sig mot mig.

Jag har även blivit halvt om halvt utsatt för sex utan samtycke. :crazy: Fast då var jag för ung och full för att fatta det.
Då misstolkade jag dig, jag trodde att du blev förvånad bara. Sorry.
 
Minns en händelse från när jag var 16-17 år, när vi gick till ”parken” var och varannan helg. Det var under vår/sommar och artistuppträdande, för att se ställde jag mig uppe på en ”karm/avspärrning” runt själva publikområdet (sån där scen med sluttande publikplats under tak, som det såg ut i många Folkets Park). Jag höll i mig i karm ovanför huvudet, men släppte ibland o höll balansen för att kunna klappa händerna. Hade en gul kjol i sweatshirttyg.

Plötsligt (när jag INTE håller i mig) tar en kille och STICKER IN SITT HUVUD UNDER MIN KJOL, med följden att jag tappar balansen, nästan faller ner, men snabbt lyckas få grepp i karmen ovanför. Killen tar ut skallen, han o hans vänner skrattar. Jag blir urförbannad - måttar en spark o träffar honom på axeln/armen, nådde inte helt. Svär åt honom.

Hans kommentar: Men va fan! Du behöver väl inte bli så SUR, det var ju bara ett SKÄMT!
Hans kompisar såg ut att tycka han givetvis hade rätten på sin sida, vilken elak tjej jag var som sparkade på deras vän. (Att hans ”skämt” hade kunnat orsaka ett fall med huvudet före i asfalten för mig, det verkade inte ha betydelse...)
😡😳😡😤

Vad fan ska man göra? Inte ens att sparka efter någon som nästan förorsakar en risk för brutna kroppsdelar eller hjärnskakning är tydligen en tillåten reaktion...
 
Minns en händelse från när jag var 16-17 år, när vi gick till ”parken” var och varannan helg. Det var under vår/sommar och artistuppträdande, för att se ställde jag mig uppe på en ”karm/avspärrning” runt själva publikområdet (sån där scen med sluttande publikplats under tak, som det såg ut i många Folkets Park). Jag höll i mig i karm ovanför huvudet, men släppte ibland o höll balansen för att kunna klappa händerna. Hade en gul kjol i sweatshirttyg.

Plötsligt (när jag INTE håller i mig) tar en kille och STICKER IN SITT HUVUD UNDER MIN KJOL, med följden att jag tappar balansen, nästan faller ner, men snabbt lyckas få grepp i karmen ovanför. Killen tar ut skallen, han o hans vänner skrattar. Jag blir urförbannad - måttar en spark o träffar honom på axeln/armen, nådde inte helt. Svär åt honom.

Hans kommentar: Men va fan! Du behöver väl inte bli så SUR, det var ju bara ett SKÄMT!
Hans kompisar såg ut att tycka han givetvis hade rätten på sin sida, vilken elak tjej jag var som sparkade på deras vän. (Att hans ”skämt” hade kunnat orsaka ett fall med huvudet före i asfalten för mig, det verkade inte ha betydelse...)
😡😳😡😤

Vad fan ska man göra? Inte ens att sparka efter någon som nästan förorsakar en risk för brutna kroppsdelar eller hjärnskakning är tydligen en tillåten reaktion...
Fy fan så plågsamt. Det där hade han aldrig gjort om inte kompisarna varit med. Han använde dig för att plocka poäng hos dem.

Synd i sparken inte träffade mitt i plytet.
 
Fy fan så plågsamt. Det där hade han aldrig gjort om inte kompisarna varit med. Han använde dig för att plocka poäng hos dem.

Synd i sparken inte träffade mitt i plytet.
Ja, det kan man tycka..😁
Det hemska var att jag minns jag kände en viss skuldkänsla att jag sparkat efter honom, det var en snabb, ganska omedelbar reaktion som försvar. Och JAG kände mig ”dum” för att jag gjorde så...

Kvinnligt ansvar ... som vi tar på oss, till och med när vi har RÄTTEN att försvara oss.
 
Jag tog struptag på en som inte ville lämna mig ifred och väste något åt honom. Vad kommer jag tyvärr inte ihåg men kräket gav sig iväg iaf så det gav önskad effekt :up:
 
Vi har ju kvinnojourer som har lägenheter där kvinnor och barn får bo när de behöver skydd från sina misshandlande män. Dit får inte män komma. Det handlar om liv eller död för de kvinnorna som hamnar där. Det finns också en stor brist på skyddade boenden för kvinnor och barn, jourerna kan inte hjälpa alla behövande. Det borde vara av största vikt för samhället att skydda sina medborgare som hotas till livet av andra medborgare i stället för som idag; uruselt med stöd och skydd för kvinnor och barn som hotas till livet av sina män. Jag är absolut för fredade zoner där män inte äger tillträde och där kvinnor kan få gå klädda som de vill utan att bli objektifierade eller taffsade på eller brölade på.

Det där är så tveeggat tycker jag.
Det är superbra att det finns fristader där kvinnor och barn kan vara trygga. Men det är fan bedrövligt att det är kvinnor/barn som ska gömmas undan och förövarna får gå fria - det borde vara dom som buras in.

Anekdotiskt - en av mina bästa vänner var tvungen att fly från en stollig man, hon och yngsta barnet en flicka fick direkt plats på ett boende, den hemmavarande icke myndiga sonen fick inte komma dit - förståeligt med hänsyn till alla andra boende där, oerhört svårt för honom att ensam behöva tackla den galna fadern - han fick helt enkelt fly ensam. Mamman och dottern var bokstavligt inlåsta - dottern fick inte gå i skola och mamman kunde naturligtvis inte jobba eftersom risken fanns att galningen skulle förfölja dom och röja boendet.

Hade jag fått bestämma hade gubbfan varit den som var inburad
 
Jag hade just läst en artikel om den kvinnliga protesten i indien då det förra året bestämdes att även kvinnor i menstruerande ålder skulle få besöka ett tempel som jag tyvärr inte minns namnet på. Dock fanns det flera bakåtsträvande krafter som stenade kvinnor som försökt besöka templet och därför samlades flera miljoner kvinnor i en mänsklig mur som sträckte sig över flera hundra kilometer/mil.

!

https://www.huffingtonpost.in/entry...nitha-mathil_in_5c2b47d8e4b0407e90858ba2?ncid
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Har en blandras (jakthund) på 2,5 år som alltid har varit superlätt att ha och göra med kring människor. Han har aldrig haft någon...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
15 354
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Kropp & Själ För någon vecka sen fick jag skjuts hem av en snubbe och hans flickvän + hennes kompis, efter att ha varit på bröllop. Jag känner inte...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
27 254
Senast: LenaH
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 040
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Willes bilköpstråd
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp