arabia

Trådstartare
Min havre bonde som jag köpt havre från i flera år har blandat i rågvete i havren. Hur är det o ge det till hästar?
Vågade inte köpa det innan jag vet hur det påverkar hästarna. :confused: :crazy:
 
Det är nog ingen fara. Rågvete är ju bara en hybrid...alltså korsning av råg och vete och båda dessa sädesslag kan man ge hästar.
 
Låter som att han drygar ut havren med nåt billigare och ändå får ut samma kilopris av dig (och andra?)...
 
Nja kilo priset är så lågt ändå så det spelar ingen kvitta i sammanhanget, betalar 50kr/40kg kross så det är ju inte priset det hänger på. Är mer intresserad av att veta hur rågvete fungerar på kusarna o om jag vågar ge det över huvudtaget. :crazy:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min väldigt matglada häst som äter det mesta har nu visat att gränsen går vid alldeles för mycket tillskottspulver i hennes 2 dl havre...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 172
Senast: Silje
·
Hemmet Googlar men får så många olika svar 😅 Fick en fin, hederlig arméns hästfilt av en gammal bonde i byn. Ni som vet, ni vet. Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 406
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Är på g att köpa en häst 13 år. Haft förlossningsfång förra året för efterbörden släppte inte och fick livmodersinflamation...
Svar
13
· Visningar
1 456
Senast: Bee
·
Hästvård Hej! Jag behöver inte råd att besöka vetrinär eller dylikt då jag är i kontakt och har bokad tid. Min skimmel har melanom som sprider...
Svar
13
· Visningar
942
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp