Rally-folk! (del 2)

Ridhusträning denna helgen med :up: och tredje gången gillt, idag var det helt ok att lägga sig i sanden :) men galenpannan blev olycklig när favoritleksaken blev alldeles smutsig, vi fick hålla oss till dragkampslek för att hon inte skulle spotta sand :p
 
Idag fick jag till lite träning på fotgående under en promenad med hundarna. Ebrah var mycket(!) taggad när jag höll i hennes pinne :p Hon älskar att plocka upp stora pinnar och ge dem till mig, så ska jag hålla i dem under tiden som hon går bredvid och tuggar på dem, drar lite i dem osv. En sådan pinne användes idag som belöning och hon blev helt till sig av glädje, sådär så att det blev svårt att träna för att hon var FÖR igång med allt :p

Imorgon funderar jag på att träna lite i ridhuset på jobbet under lunchrasten.. Det borde bli bra.
 
Idag fick jag till lite träning på fotgående under en promenad med hundarna. Ebrah var mycket(!) taggad när jag höll i hennes pinne :p Hon älskar att plocka upp stora pinnar och ge dem till mig, så ska jag hålla i dem under tiden som hon går bredvid och tuggar på dem, drar lite i dem osv. En sådan pinne användes idag som belöning och hon blev helt till sig av glädje, sådär så att det blev svårt att träna för att hon var FÖR igång med allt :p

Imorgon funderar jag på att träna lite i ridhuset på jobbet under lunchrasten.. Det borde bli bra.
Ridhus är bra :D
 
Vi var och tränade i onsdags. Ganska dåligt med träning just nu pga campusvecka och sen nu är jag i Dubai. Men det var en förbaskat bra träning. La ganska mycket tid på bakdelskontroll i högerfoten, det är vår svaga punkt just nu. Märks tydligt i de vändande momenten åt höger.

Och bärande av föremål. Det går riktigt bra nu faktiskt och hon släpper på kommando.
 
Jag tränade lite idag under skogspromenaden :D Det var lite kul, först så bad jag Aysu gå fot, göra några moment och sedan fick hon gå iväg. När jag då tog Ebrah och bad henne gå fot, då kom Aysu tillbaka och började gå fot på min högra sida, samt göra precis allt som jag bad Ebrah om :rofl: Så ja, jag tränade båda mer medvetet en liten stund, la sedan mer fokus på Ebrah igen och så fortsatte promenaden som vanligt.
 
Årets tävlingsdebut är gjord och jag har världens bästa galenpanna :love:
Har ingen aning om resultat än, men jag är nöjd! Jättefint fokus inne på banan, något enstaka sträckt koppel, inget nosade :)
Svårt med läggande i kallt ridhus, så där blir det nog avdrag.
Glad att vi började med nybörjarklass ändå, men nu är det nog fasen dags att våga testa fortsättningsklass!
 
Årets tävlingsdebut är gjord och jag har världens bästa galenpanna :love:
Har ingen aning om resultat än, men jag är nöjd! Jättefint fokus inne på banan, något enstaka sträckt koppel, inget nosade :)
Svårt med läggande i kallt ridhus, så där blir det nog avdrag.
Glad att vi började med nybörjarklass ändå, men nu är det nog fasen dags att våga testa fortsättningsklass!
Underbart! :banana: Håller tummarna för fin poäng också, men känslan är ju helt klart det viktigaste! Med min förra hund, då fick jag så fantastisk känsla på en tävling att jag nästan grät glädjetårar efteråt, folk kom fram och sa att det sett jättebra ut osv. Resultatet? 65 poäng :p (med 10 poängs avdrag för att jag råkade göra fel moment vid en skylt... utan det så hade hon fått RLD N...)
 
Kul!
Ska du till Väsby nästa helg? Eller tävla på Bro-Håbos tävling i början av april? Jag ska till båda.
Inte Väsby, missade anmäla mig i tid. Har inte bestämt nästa start än, ska ju våga testa fortsättningsklass :nailbiting:
Men blev riktigt peppad idag, det ska gå! :D
 
Inte Väsby, missade anmäla mig i tid. Har inte bestämt nästa start än, ska ju våga testa fortsättningsklass :nailbiting:
Men blev riktigt peppad idag, det ska gå! :D

Härligt att du blev peppad idag, det blev jag också. Kommer nog leva på den härliga känslan hela veckan så förhoppningsvis har vi en bra känsla med oss in på plan på lördag.

Klart du ska våga dig på fortsättningsklass, det är skönt att slippa kopplet. Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 149
Senast: Stergo
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
864
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 176
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hittade ingen aktuell tråd om Rallylydnad :) Visst är vi några stycken som tränar och tävlar rally? Vad tycker ni om regeländringarna...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 831
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp