Rally-folk! (del 2)

Härligt att du blev peppad idag, det blev jag också. Kommer nog leva på den härliga känslan hela veckan så förhoppningsvis har vi en bra känsla med oss in på plan på lördag.

Klart du ska våga dig på fortsättningsklass, det är skönt att slippa kopplet. Lycka till!
Ja, håll i känslan så kommer det gå jättebra på lördag! Lycka till!!

Hm, kopplet känns som ett säkerhetsbälte... Men jag måste ju våga, så det är nog bara att anmäla och blunda :p
 
Ja, håll i känslan så kommer det gå jättebra på lördag! Lycka till!!

Hm, kopplet känns som ett säkerhetsbälte... Men jag måste ju våga, så det är nog bara att anmäla och blunda :p

Tack!

Ja det är bara att köra på. Bro-Håbos anmälningstid har inte gått ut än ;) Man vet iofs aldrig vilket väder det är i början av april så det är lite av en chansning. Jag har anmält till dubbla starter.
 
Tack!

Ja det är bara att köra på. Bro-Håbos anmälningstid har inte gått ut än ;) Man vet iofs aldrig vilket väder det är i början av april så det är lite av en chansning. Jag har anmält till dubbla starter.
Var just inne och kollade SBK tävling, och såg att Bro-Håbo är en dag när jag är bokad på annat. Har ju ett hästliv också :)
Tror vår debut blir först i början av maj, hittade inget inom rimligt avstånd på lediga helger innan dess. Och det ger ju lite tid att träna :up:
Ska starta en startklass lydnad också, så det är mycket nytt nu :angel::D
 
Tack!

Ja det är bara att köra på. Bro-Håbos anmälningstid har inte gått ut än ;) Man vet iofs aldrig vilket väder det är i början av april så det är lite av en chansning. Jag har anmält till dubbla starter.
Jag har beslutsångest ang den just pga vädret... :( Samtidigt gillar jag Bro-Håbo och det är ont om tävlingar där jag kan tävla båda hundarna samtidigt.
 
Jag har beslutsångest ang den just pga vädret... :( Samtidigt gillar jag Bro-Håbo och det är ont om tävlingar där jag kan tävla båda hundarna samtidigt.

Kommer du ångra dig om du inte anmäler och vädret blir bra? I så fall är det bara att anmäla. Anmäler du och vädret är piss kan du alltid stryka dig.
 
Kommer du ångra dig om du inte anmäler och vädret blir bra? I så fall är det bara att anmäla. Anmäler du och vädret är piss kan du alltid stryka dig.
Jag vet inte! :arghh: Jag ska bestämma mig imorgon, då har jag nämligen möjlighet att träna ordentligt i ridhuset på jobbet igen och kan känna hur allt känns för tillfället... Känns som om jag har så galet mycket med allt nu bara, samtidigt brukar det vara då som jag fungerar som bäst och då kanske det passar bra att slänga in lite extra träning inför tävling också...
 
Funderar på att anmäla oss till en tävling snart för att få lite eld i baken med träningen... Får finurla på saken!

Äh anmäl dig! Känns det inte bra när du väl är framme på tävlingsdag så stryk dig (lite så jag jobbar i andra dicipliner :angel: Ska tydligen debutera i brukset i maj. Har inget färdigt framförgående eller budföring än :D)
 
Idag gjorde vi vår sista start i fortsättningsklass innan vi debuterar avancerad i början av april. Så himla nöjd över avslutet. I första starten ådrog jag oss 20p avdrag för två felaktigt utförda moment :o Jag kan inte tänka i spring alltså :rofl: Tog 360grader höger åt vänster och missade sista sittet i sitt, sitt framför, ingång höger sitt :banghead: Annars hade vi fått full pott. Hon kändes klockren och så himla med. Raka fina stå, rapp på kommandona, hoppade inte på mig efter hindret och bara var så himla fin :love:
80p och en 26/50 plats.

I andra starten (den på filmen) så var hon också väldigt fin, toppen nöjd. Men hon stod snett :rage: 1 steg fram, 2 steg bak. Vi fick avdrag för sneda ställande, rör sig i position, en nos och 10p avdrag för att hon inte satt på moment 12 (sitt, hund runt förare, sitt). Stör mig vansinnigt då hon faktiskt satt :meh: Frågade domaren om det var för att vi gick för snabbt efter sitter så det inte var tydligt men hon menade prompt på att hon inte satt. Hade känts mer motiverad med 10p avdrag på sitt, stå, gå runt :D Men men, hade inte anmält mig om jag visste att det var den domaren, hon dömer ojämnt. Slutade med 85p 19/49.

 
Känner att jag bombar tråden :angel:
Hade uppstart på rallykursen idag. Fanns tre olika kombinationer att gå där de nya momenten gicks igenom. Blev uppmärksam på en intressant sak jag aldrig tänkt över: är mina handtecken ett stöd eller inte? Fick först gå den så som jag brukar, sedan bara med röst och sist bara med handtecken. Hon gick väldigt fint utan handtecken :o Pinsamt när jag innan sa att jag trodde hon skulle gå sämre utan handtecken. Där jag behöver komplettera är i frontposition men i övrigt sitter ordkommandona klockrent.

Testade lite nu när jag kom hem på att bara säga här/räh (vänster/högerfot) och hon går in jättefint. Även sidfoten bakom tog hon ganska bra på bara ord så det ska vi bygga på.

Svinkul att vara igång, fick beröm för fin kontakt och hund med :D
 
Jag har dålig fantasi. Vill göra olika kombinationer, som kanske ryms på gårdsplan. Vill inte ha en hel bana, men jag kommer verkligen inte på något. Nån som sitter inne på nått bra? Vi är i nybörjarklass. Kanske finns någon sida med träningstips? :)
 
Jag har dålig fantasi. Vill göra olika kombinationer, som kanske ryms på gårdsplan. Vill inte ha en hel bana, men jag kommer verkligen inte på något. Nån som sitter inne på nått bra? Vi är i nybörjarklass. Kanske finns någon sida med träningstips? :)

Vilka moment har ni svårt för eller behöver mängdträna?
Kan det vara en god idé att plocka in 1-2 moment från klassen över?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 176
Senast: Stergo
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
873
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 234
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 200
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp