Rambo Newmarket fleece - storlek?

the_connemara

Trådstartare
Hur stort är det i halsen och rygglängden? Upplever Cotton Cooler i 130 som på gränsen till för stort och Net Cooler i 125 som lagom. Detta till häst som har 140 i Rhino Wug och California (lite lite stort i halsen men kan absolut inte har kortare i ryggen). Ska han ha 130 i Newmarket Fleece då tror ni?

Sv: Rambo Newmarket fleece - storlek?

Det är litet o högt skuret i halsen. Min häst drunknade i sitt rambo regn i 140 men detta sitter helt perfekt i samma storlek.

Jag tycker tvärtom :p Min häst som i normala fall har 145 på alla täcken, drunknar i sitt 145 Newmarket fleece...

Vad märkligt. Det var åf som sa att de är små, annars hade jag aldrig beställt. Ska lägga upp en bild när jag sitter vid datorn. Pluto har normalt 135 i täcken

+ Bison

Har ni några andra Rambotäcken som inte är utetäcken? Hur är det jämfört med dem?

Håller med bison.
Har flera Rambo, rhino och amigo täcken både ute och inne och tycker detta är det klart minsta. Mer "normalt" i storleken än Hw brukar vara.

Håller också med Bison
Det känns mindre än mina andra Rambotäcken i samma storlek!

Min polle har 6.0 (130) i Newmarket fleece, nära för stort. Ländtäcket i samma storlek är för litet :o Han har 5,9 (125) i Amigo nättäcket. Varierar mycket i storleken, tycker jag :o

Nu äntligen har täcket kommit hem, lite krångel med frakten :D

Mätte det lite snabbt på golvet och det är ca 145 cm i rygglinjen och ca 65 cm i halsen i strl 130. Borde således passa hästapållen, får testa när jag kommer hem på tisdag :bump: Riktgit trevlig kvalite, mellan ett ull och ett vnaligt fleece, precis vadj ag avr ute efter :laugh:

Min har vanligen 6.6 o HW, men mitt Newmarket fleece har jag för mig är 6.3 och det sitter utmärkt ändå. Hon har 6.3 även i sina Amigo coolertäcken. I Rambo, Amigo och Rhino utetäcken blir 6.3 pyttelitet och hon måste ha 6.6.

Kass bild vad det gäller passform, men ändå:
26739606.jpg

Senast ändrad:

Min häst som har storlek 165+ annars är New Market 165 JÄTTESTORT på :o

Min häst har 155cm på "vanliga" täcken, när det kommer till HW så har han 160 oavsett modell. Kan tillägga att det är ett rejält byggd halvblod så han fyller ut täckena ordentligt.

*kl*

Nu har jag provat. Det var betydligt mindre i storlek än Rambo Cotton Cooler! På gränsen till litet/litet. Men bogspännena satt väldans långt ner tyckte jag, större hade ju blivit pannkaka det med. Summa: Inte bra passform för min kuse.

Och nu har pålle premiär-använt det. Satt betydligt bättre när man la på det mer ordentligt (snabbprovning innan ridning innan) och det var sådär lagom på gränsen till för kort vilket passar honom perfekt då han är en mästar på att grisa ner sig i transporten :D

Nu har jag använt täcket lite mer, skrittat av osv. Och nu ÄLSKAR jag passformen :love: Det är nog en kombo av att jag är lite halvblind och att min häst får bättre o bättre front. Det var iaf helt rätt storlek till honom och bogspännena sitter kanoners.

Dessutom är ju funktionen helt super, galopptränade i ÖSREGN och halv storm i torsdag och skrittade av för hand i regn o blåst. Hemma igen efter 25 min i transporten hade han torkat upp tillräckligt att det bara var att lägga regntäcket över och släppa ut. Täcket torkade dessutom väldigt fort i förhållande till "tjocklek" efteråt. Najs.

Precis vad jag med kommit fram till (och mamma oxå som tyckte ännu mer illa om det är jag i början, haha). Tyckte det var synd om någon sökte på det och läste mina första negativa kommentarer :o

KL
Hmm gammal tråd , men måste nog säga att jag upplever det som litet i storleken , köpte ett 145 för några månader sedan provade det häromkvället och det var minst sagt tajt !
Hoppas att det "töjer" sig lite . Är ju helt underbar kvalitet för övrigt !

För att fortsätta på en gammal tråd...Vår connemara-estlänning som vanligtvis har 130 i HW så vara newmarket fleecen trång. Använde det ett tag (typ utspänt) och sålde det sen till en "tunnare" ponny i samma storlek. Så det beror ju också på kraftigheten i hästen. Amigo, dock är perfekt i 130.

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nya damen har en ganska bastant bog och bred, lite lågt ansatt hals. Hon har ett Amigo bravo regntäcke i 145 som sitter bra, hennes...
Svar
18
· Visningar
2 888
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 310
Senast: Camigween
·
Utrustning Har en häst som ligger mitt emellan 2 storlekar och verkar stanna där. Han har 135 nu och det sitter bra i bogen och är hyffsat lagom... 2
Svar
28
· Visningar
3 957
Senast: Evolution
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka