Bukefalos 28 år!

Ray Ban logga på solglasögonen - ta bort?

R

Raderad medlem 6459

Ska man ta bort den där lilla pytteloggan som sitter på glaset på solglasögonen eller ska man lämna den kvar? Verkar bökigt att ta bort när man googlar.

Alltså den vita:

ray-ban-jackie-ohh-ii-grey-gradient-sunglasses-rb4098_601-8g_60-14.jpg
 
Jag har aldrig ens reflekterat över att den går att ta bort? Den är ju inte i vägen på nåt sätt när glasögonen sitter på, så jag säger vara kvar. :D
Haha! Jag har alltid tyckt att det ser ut som folk har en klisterlapp på glaset om de lämnar den på, som en sticker liksom. Men det kanske bara är jag som tycker det? 🤷🏼‍♀️

Men håller med - den är inte alla i vägen så spela roll.

Tack för ditt hjälpsamma svar :D.
 
Haha! Jag har alltid tyckt att det ser ut som folk har en klisterlapp på glaset om de lämnar den på, som en sticker liksom. Men det kanske bara är jag som tycker det? 🤷🏼‍♀️

Men håller med - den är inte alla i vägen så spela roll.

Tack för ditt hjälpsamma svar :D.
Var tvungen att titta närmre på mina nu. Det är ju inte ens en klisterlapp? Bokstäverna känns ju, buktar ut lite liksom, men det finns ju inget synligt (eller som känns) runt dem? Nu gjorde du mig nyfiken på hur de satts dit, varje bokstav kan ju inte ha klistrats på var för sig, liksom. :D
 
Var tvungen att titta närmre på mina nu. Det är ju inte ens en klisterlapp? Bokstäverna känns ju, buktar ut lite liksom, men det finns ju inget synligt (eller som känns) runt dem? Nu gjorde du mig nyfiken på hur de satts dit, varje bokstav kan ju inte ha klistrats på var för sig, liksom. :D
Nej men jag vet! Det är ingen klisterlapp, det är därför jag blir förvirrad.
+ @Bison Tack hörrni! Känns som ni hjälpt mig lösa mysteriet :up:.
 
Tänkte precis starta en tråd om Ray Ban så jag passar på att kapa din tråd @niphredil nu när du ändå fått svar på din fråga. :D

Är Ray Ban solglasögon mycket bättre än andra billigare glasögon? Komfort, solskydd, kvalité etc?
 
Tänkte precis starta en tråd om Ray Ban så jag passar på att kapa din tråd @niphredil nu när du ändå fått svar på din fråga. :D

Är Ray Ban solglasögon mycket bättre än andra billigare glasögon? Komfort, solskydd, kvalité etc?

Generellt har alla solglasögon som säljs hos optiker ett bättre UV A samt i vissa fall även UV B skydd. Något som billiga H&M brillor sällan har...
Tex RayBan kan du köpa i olika storlekar, färger på båge och glas, polariserande osv.
Går de sönder ger många företag bra garantier, och framförallt finns det reservdelar om de skulle gå sönder.
 
Rayban har på ena glaset rayban målat samt på andra glaset RB inristat. Detta är bevis för äkthet och ska vara kvar. Behöver du byta glas ska de nya ha respektive också. Fördel med rayban, kan alltid beställa nya glas :)
Fast man måste ju inte ha Rayban-glas? Jag har solglasögon med styrka, progressiva, och bågen är Rayban. Men eftersom det är nya glas i dem har jag ingen logga.
 
Tänkte precis starta en tråd om Ray Ban så jag passar på att kapa din tråd @niphredil nu när du ändå fått svar på din fråga. :D

Är Ray Ban solglasögon mycket bättre än andra billigare glasögon? Komfort, solskydd, kvalité etc?
Jag är på mina fjärde Rayban. Har inte bytt pga att de gått sönder utan för att jag velat ha ny båge. Men nej, jag tror inte att de är bättre än något annat, det är bara jag som är märkesfåfäng.
 
Tänkte precis starta en tråd om Ray Ban så jag passar på att kapa din tråd @niphredil nu när du ändå fått svar på din fråga. :D

Är Ray Ban solglasögon mycket bättre än andra billigare glasögon? Komfort, solskydd, kvalité etc?
Just Ray-Ban måste ju inte vara bättre, sen beror det ju på vad du menar med billigare? Billigare än Ray-Ban eller billiga? Jag har testat långt ifrån alla, men det är en jäkla skillnad på solglasögon jag haft från 1000 kr-klassen och uppåt och såna som finns "överallt" för 2-300 kr. Främsta (upplevda) skillnaden är att de dyrare skyddar bättre mot solljuset, de "reflekterar bort" strålarna mer, medan de billigare bara gör allting mörkare utan att nödvändigtvis få bort det skarpa ljuset. De dyrare kan jag glömma att ta av mig inomhus, i princip, för att det inte blir mörkt.

Men som sagt, jag har andra märken än Ray-Ban också, som jag tycker fungerar precis lika bra på den fronten. Dock har jag jättesvårt för billiga varianter sen jag skaffade mina första märkesbågar, just för att allt blir så mörkt/färgat.
 
Jag gillar Ray-Ban. Passar mitt huvud. Lagom mörkt osv (har två olika modeller just nu). Sambon kör Oakley, de gillar jag inte alls (har två olika par).
 
Jag märker ingen skillnad mellan raybsn och andra "riktiga" solglasögon. De som säljs överallt för nån hundralapp är dock värdelösa. De gör bara allt mörkare.

Mina bolle har räddat mitt liv. De kostade kanske 1700
 
Tänkte precis starta en tråd om Ray Ban så jag passar på att kapa din tråd @niphredil nu när du ändå fått svar på din fråga. :D

Är Ray Ban solglasögon mycket bättre än andra billigare glasögon? Komfort, solskydd, kvalité etc?

De är helt klart bättre än billiga solglasögon i plast som blir repiga och fula.

Jag gillar passformen och trivs med stora pilotbrillor i roliga färger.
 
Har Ray-Ban bågar till solglasögonen. Har slipade glas, bästa investeringen. Bågarna är nu 7 år gamla men är ffr i fint skick. Kommer inte byta ut dem. Kan använda de glasen inomhus också, det blir inte för mörkt. Kanske dumt att skriva om dem iom att glasen inte är Ray-ban, de är från optikern. Men bågen är bra!

De två senaste vanliga bågarna är från RB och har trivts oerhört bra i dem. Ville ha RB nu igen när jag bytte glas, men det slutade med Dolce Gabbana (känns knepigt, men de var just nu finast). Nästa gång jag ska nya så byter jag optiker till en som har fler RB-modeller. Min nuvarande hade ett dåligt utbud. Därav märkesbyt på bågarna. Men överlag är jag grymt nöjd med RB!
 
Jag har två par Ray Ban. Det ena paret (sköldpadd/bruna Meteor) är överlägset bra ljus i! Slappnar verkligen av i ögonmusklerna eller vad man ska säga när jag har dem på. SÅ behagligt ljus. Typ gulbrun ton. Alla som provar dem älskar ljuset. Milsvid skillnad mot andra solbrillor jag har från typ Monki och second hand. Har haft dem sedan 2013 och älskar dem fortfarande, men snart dags att byta glas eftersom de vid ovarsam hantering på stranden/i väskor blivit lite repiga.
 
Jag har fastnat för Polaorid. De är så sköna för ögonen, extra stor skillnad vid vatten såklart. Det finns ju flera andra som har polariserande glas, men inte i samma rimliga prisklass.
Oakley är de bästa jag haft vid sport, de har så bra passform.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Acto
·
Hemmet Jag har lånat en varmluftspistol och tänkte att jag skulle ta bort all färg från mina pardörrar med den. För att förhindra att det...
2
Svar
36
· Visningar
2 604
Senast: MiaMia
·
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Eventuella linsbärande bukefalister - hjälp mig! Jag har månadslinser och ska sova borta i natt. Jag inser nu att jag har missat att...
2
Svar
24
· Visningar
2 247
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp