Bukefalos 28 år!

Ray Ban logga på solglasögonen - ta bort?

Är Ray Ban solglasögon mycket bättre än andra billigare glasögon? Komfort, solskydd, kvalité etc?
Alltså mina absoluta favoriter kom från Indiska. Jag älskade dem så mycket att jag köpte fyra par (!) vilket gick utmärkt eftersom de kostade 79 kr styck och såldes för halva priset :D. Jag har sedan dess (tror det är tio år sen) använt upp alla dessa solglasögon (vissa har jag tappat bort på resor) tills det sista paret gick sönder. Det var helt omöjligt tyckte jag att hitta lika snygga solglasögon som mina älskade indiskaglasögon så till slut föll jag till föga och köpte ett par från Ray Ban - endast för att de är snygga alltså.

Jag måste dock säga att solglasögonen från Ray Ban är bekvämare och känns mer sturdy och ordentliga. Vad det gäller solskydd är de garanterat bättre, men sånt bryr jag mig inte så mycket om.
 
Fast man måste ju inte ha Rayban-glas? Jag har solglasögon med styrka, progressiva, och bågen är Rayban. Men eftersom det är nya glas i dem har jag ingen logga.

Visst, jag utgick ifrån kortet som visades och förklarade att det finns loggor på båda även om det vita är det som syns. Sedan sätter man i slipade kanske inte märket är med eftersom de går på recept då, men ray ban har vissa standardslipningar också och dessa har loggorna.
 
Tänkte precis starta en tråd om Ray Ban så jag passar på att kapa din tråd @niphredil nu när du ändå fått svar på din fråga. :D

Är Ray Ban solglasögon mycket bättre än andra billigare glasögon? Komfort, solskydd, kvalité etc?
Vet inte, men de är bättre än andra dyra solglasögon jag köpt.

Jag har haft solglasögon som förvrider verkligheten så att toppar och dalar i vägen tex har fördjupats och höjts vilket är väldigt otäckt när man kör bil eller åker skidor. Ray Ban har också glas att välja med väldigt mild mörkning? vad heter det? så att de är perfekta vid mulet väder.

(Så jag är så glad att man kan ha dem igen, ett tag var pilot det sista man kunde ha och det var då jag provade andra sämre solisar :D)
 
Senast ändrad:
Ska man ta bort den där lilla pytteloggan som sitter på glaset på solglasögonen eller ska man lämna den kvar? Verkar bökigt att ta bort när man googlar.

Alltså den vita:

ray-ban-jackie-ohh-ii-grey-gradient-sunglasses-rb4098_601-8g_60-14.jpg
På 80-talet tog folk bort det :) tror inte längre.

(mina gamla glas hade bortskrapad logga, släktingen som hade haft dem och gav dem till mig tyckte det skulle vara så, men efter att någon körde över dem med bilen och nu har nya glas har jag kvar loggan. Bågarna är från 80-talet och de lyckades fixa dem.

Eller föräldrarna sprättade extremt noga bort loggor från allt. Speciellt fina loggor, eftersom det var finare att köpa grejorna pga kvalitet än logga (så inte tex Levis jeans eftersom jeans helt enkelt var Levis men).
 
Senast ändrad:
Visst, jag utgick ifrån kortet som visades och förklarade att det finns loggor på båda även om det vita är det som syns. Sedan sätter man i slipade kanske inte märket är med eftersom de går på recept då, men ray ban har vissa standardslipningar också och dessa har loggorna.
Ja, fast det jag svarade på var "Behöver du byta glas ska de nya ha respektive också" - och det kan man tolka som att man alltid ska ha loggor ditsatta om man bytt glas. Och jag har alltså bytt till personligt slipade glas och de satte inte dit någon logga.
 
Jag hade innan ett par Ray-Ban Glacier Cats men gillade dem inte så jättebra. Bausch & Lomb som gjorde linserna hade etsat BL i ytterkanten på glasen och det extra ljuset som kom in via etsningen störde när det var extrem sol. Sen var skalmarna för veka och höll inte glasögonen på plats. Så jag sålde dem billigt. Nu såg jag att de säljs för 2-3000 kr på Ebay
 

Liknande trådar

Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Acto
·
Hemmet Jag har lånat en varmluftspistol och tänkte att jag skulle ta bort all färg från mina pardörrar med den. För att förhindra att det...
2
Svar
36
· Visningar
2 604
Senast: MiaMia
·
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Eventuella linsbärande bukefalister - hjälp mig! Jag har månadslinser och ska sova borta i natt. Jag inser nu att jag har missat att...
2
Svar
24
· Visningar
2 247
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp