Recept på orm?

Jag citerade exakt vad du skrev faktiskt, men plockade ut det jag svarade på. Men visst, här är hela citatet om du nu tycker jag förvrängt nånting.

(min fetning)
Jag har ju också skrivit vad jag menar med det. För mig är det självklart att köpa mer kött av de bönder i min när het som faktiskt lever med hot från såna där tomtar.
 
Tror du missar poängen. Det blir ju lite som att säga hur äckligt/ofräscht det är med färgat hår eller vad det nu kan vara. Det blir lite trist sätt att uttrycka sig.
Fast att säga att någons utseende är ofräscht är inte jämförbart med att tycka att det är ofräscht att tugga likdelar.

Det ena är inte okej, medan det andra är en högst rimlig åsikt att lufta.
 
Fast att säga att någons utseende är ofräscht är inte jämförbart med att tycka att det är ofräscht att tugga likdelar.

Det ena är inte okej, medan det andra är en högst rimlig åsikt att lufta.
Ja och den typen av uttalanden förbättrar verkligen möjligheten till kommunikation mellan folk :crazy:
Det är den här typen av extremt otrevligt sätt att uttrycka sig som gjort att jag spontant avskyr veganer tills de bevisar att de är normala vettiga människor som går att kommunicera med
 
Att kasta mat är slöseri.
Varför tycker du det är bra?
Nej, det har du rätt i. Skrev för snabbt, undviker allt som oftast att kasta mat i övrigt. Hade jag, mot all förmodan, tagit emot köttet så hade det fått blivit hundmat. Inte haft tid att läsa ikapp tråden, men nyfiken på vad TS fick ihop för gott
 
Det borde vara som ål?
Numera så finns det ju ingen ål att äta, men jag är gammal nog för att ha rensat ål.
Ål säljs ofta "bakom disk". Jag har jobbat med fisk som sålts till stora livsmedelskedjor. Den rökta ålen som såldes la de inte ut i "delidisken", men plockade fram när folk frågade efter den. Så ål säljs absolut, speciellt innan jul. Detta TROTS att den är rödlistad.
 
Det kändes ju ändå rätt otippat - om det nu stämmer? 😆 Jag menar kängurukött borde ju rimligtvis vara betydligt dyrare i inköp än nötkött? 🤔

@gul_zebra du får lova att uppdatera tråden med utvärdering + bild på tillagad rätt när du/ni väl hinner laga till. Sjukt spännande ändå! 😁
Självklart! :D

Dålig prioritering :rage: :p
Sucks to be you! :angel:
Om jag inte blir alltför klumpig och dum i huvudet i veckan (heja pmds-brainfog!) så hoppas jag på att få till nånting under veckan. Vi får se vilket skick hjärnan är i ;)
 
Ål säljs ofta "bakom disk". Jag har jobbat med fisk som sålts till stora livsmedelskedjor. Den rökta ålen som såldes la de inte ut i "delidisken", men plockade fram när folk frågade efter den. Så ål säljs absolut, speciellt innan jul. Detta TROTS att den är rödlistad.
Och TROTS att den är totalt genomvidrig... Minns med fasa ålen på ett julbord för ca 20 år sen, herregud vad vidrigt det var :yuck:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Och TROTS att den är totalt genomvidrig... Minns med fasa ålen på ett julbord för ca 20 år sen, herregud vad vidrigt det var :yuck:
Jag har inte ätit själv, men förmedlat till släkt som sett det som delikatess! Förhoppningsvis är det den äldre generationen som håller hårt i gamla traditioner..
 
Okej, så blev jag då den äldre generationen.
Men jag såg det i alla fall komma.
Om det är till någon tröst har jag också ätit ål!

Men vet inte om det är någon tröst alls eftersom... min kollega som är 10 år äldre än mig kallar vi för äldreäldre och vi kallar mig för äldre, skämtsamt i båda fallen samtidigt som vi har en viss touch av sanning med tanke på de yngre förmågorna på jobbet, tex läkare födda på 90-talet. "Hur har de hunnit med det? Vi är ju inte så gamla och DE är ju bara tonåringar! Väl?!" :o :confused:O_o:wtf:
 
Orkar inte läsa alla kommentarer via mobilen. Ormarnas nervsystem är väldigt, väldigt små vilket gör att det krävs att man lyckas krossa deras hjärna vid avlivning (såvida man inte avlivar med spruta men då går ormen inte att ätas). Att enbart hugga halsen av en orm kan ändå innebära att den har känsel osv i två, tre timmar efter halshuggning. Finns fall där folk huggt huvudet av en giftorm och sedan strax därefter stoppat fingret i ormens gap och då lyckats bli biten av ormen då nerverna i ormen ännu inte dött. Och gift kan den spruta trots att huvudet inte är fast med kroppen.

(Ps @gul_zebra Skulle du gilla orm så låt min orm vara ifred :p)
 
Orkar inte läsa alla kommentarer via mobilen. Ormarnas nervsystem är väldigt, väldigt små vilket gör att det krävs att man lyckas krossa deras hjärna vid avlivning (såvida man inte avlivar med spruta men då går ormen inte att ätas). Att enbart hugga halsen av en orm kan ändå innebära att den har känsel osv i två, tre timmar efter halshuggning. Finns fall där folk huggt huvudet av en giftorm och sedan strax därefter stoppat fingret i ormens gap och då lyckats bli biten av ormen då nerverna i ormen ännu inte dött. Och gift kan den spruta trots att huvudet inte är fast med kroppen.

(Ps @gul_zebra Skulle du gilla orm så låt min orm vara ifred :p)
Yes, och det är ju just det man inte gör vid slakt tyvärr utan man bara kapar av huvudet. Visste inte att man kan ge spruta dock, hade för mig att det inte gick av någon anledning jag inte minns :cautious:

Pfft, din lilla fjutt är det ju knappt nån mat på. Perfekt för mig! :d:D
 
Okej, så blev jag då den äldre generationen.
Men jag såg det i alla fall komma.
Jag är 30+ och tror inte att det är supervanligt att folk i min ålder eller yngre äter ål? Men den var väl inte rödlistad förr, därav är det inte ovanligt att äldre personer äter/har ätit ål? Jag menade inte att förolämpa någon och ber om ursäkt om det var så det framfördes.
 
Okej, så blev jag då den äldre generationen.
Men jag såg det i alla fall komma.
Jag har också ätit ål, typ 2005 eller 6 eller något. På ett julbord. Har för mig att den var god men fruktansvärt mycket små ben, kan det stämma? Ingen aning om hur den var tillagad.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska egentligen testa lite olika brusreducerande hörlurar men det känns som om tiden rinner lite i väg och kanske skulle jag ha lite...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 762
Senast: Enya
·
Mat Ännu en recepttråd, den med kladdkaka var ju en guldgruva och insåg att det finns en annan väldigt god liten en som jag skulle kunna bli...
Svar
9
· Visningar
810
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 166
Senast: iNHALE
·
Mat Har ni något gott recept på någon god dressing eller sås som är snabb och lätt att göra, som är mild och som inte innehåller en massa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 069
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp