Recept på orm?

Jag såg en video i nån vegangrupp på fb när två personer (veganer) karvade lite på sig själva (alltså pyttelite) och sen stekte för att smaka. Måste ju varit hud dock, men ändå människa.
 
Jag trodde det var något man bara säger om sånt som inte smakar så mycket. :)
Generellt känns vi anatomiskt närmare svin än hönsfåglar. 😅
Med tanke på hönshjärnorna en del människor innehar så är jag nog lite tveksam till det faktiskt. Jag har hört att grisar är rätt smarta, som hundar. Viftar till och med på svansen när de är glada! Inte ens människor kan komma på e3n sådan sak utan vi låter ju andra människor gissa huruvida vi är glada eller ej...
 
Jag såg en video i nån vegangrupp på fb när två personer (veganer) karvade lite på sig själva (alltså pyttelite) och sen stekte för att smaka. Måste ju varit hud dock, men ändå människa.
Lite i stil med frågor i sådana grupper om ifall det är veganskt att tappa sig själv på blod och göra blodpudding..
 
Jag tror fläskesvärer smakar relativt likt var det än kommer ifrån så de borde ha karvat lite djupare kanske.
Ja jag har ingen aning, bara kom att tänka på det nu när jag läste diskussionen om att äta människa. Var några år sen så jag minns inte ens vad de tyckte om smaken.
 
Intressant att det var veganer faktiskt. Människor är djur... typ.
Men det är ju en viss skillnad mellan att äta en del av sig själv och att döda ett annat djur för att äta. Den ena kan ju faktiskt aktivt välja. Sen är det ju sant att man själv inte är mer vegansk än en gris.
 
Senast ändrad:
Har jag skrivit att jag är för ett förbud?

Jag anser heller inte att man bör bära päls även om man fått den då det ger reklam åt pälsindustrin. Det räcker inte med att man går runt och säger att pälsindustrin är vidrig om man samtidigt bär päls.

Men jag antar att man inte reagerar så mycket om man själv glatt äter djur.
Men vad tänker du man ska göra med gamla kappor, skinnjackor osv då? Som är fullt funktionsdugliga?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska egentligen testa lite olika brusreducerande hörlurar men det känns som om tiden rinner lite i väg och kanske skulle jag ha lite...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 694
Senast: Enya
·
Mat Ännu en recepttråd, den med kladdkaka var ju en guldgruva och insåg att det finns en annan väldigt god liten en som jag skulle kunna bli...
Svar
9
· Visningar
793
Mat Har ni något gott recept på någon god dressing eller sås som är snabb och lätt att göra, som är mild och som inte innehåller en massa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 006
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp