Recept på orm?

Jag är 30+ och tror inte att det är supervanligt att folk i min ålder eller yngre äter ål? Men den var väl inte rödlistad förr, därav är det inte ovanligt att äldre personer äter/har ätit ål? Jag menade inte att förolämpa någon och ber om ursäkt om det var så det framfördes.
Nej den ansågs för att vara rikligt förekommande.
Kolla mitt användarnamn, jag är liksom förberedd på det där med ålder.
 
Yes, och det är ju just det man inte gör vid slakt tyvärr utan man bara kapar av huvudet. Visste inte att man kan ge spruta dock, hade för mig att det inte gick av någon anledning jag inte minns :cautious:

Pfft, din lilla fjutt är det ju knappt nån mat på. Perfekt för mig! :d:D

Jodå, avlivning med spruta går. Bläddrade genom den där fassboken hos veterinären för många år sedan och det är ett skapligt vanligt avlivningsmedel som är, som man avlivar katter osv med också. Men tyvärr få veterinärer som inriktar sig på reptil så.. :/
 
Jodå, avlivning med spruta går. Bläddrade genom den där fassboken hos veterinären för många år sedan och det är ett skapligt vanligt avlivningsmedel som är, som man avlivar katter osv med också. Men tyvärr få veterinärer som inriktar sig på reptil så.. :/
Det var som fan. Jag hade för mig att det var nånting med blodcirkulationen som sabbade, eller nåt sånt? Men då har jag lärt mig nåt nytt idag, som jag förhoppningsvis aldrig har nytta av :D
 
Fast att säga att någons utseende är ofräscht är inte jämförbart med att tycka att det är ofräscht att tugga likdelar.

Det ena är inte okej, medan det andra är en högst rimlig åsikt att lufta.
Ptjau. Jag har ju förstått att vissa likställer djur med människor men lik är ju faktiskt en död människa, inget annat.

Oavsett är ju det där en fråga om vad man tycker är okej och inte. Jag menar, vissa kan ju tycka att det är ofräscht med hårfärg, smink osv och uppenbarligen tycker andra att det är ok att tycka att det är ofräscht att äta kött. Jag måste ju säga att jag tycker nog att det är lite saksamma vilket man tycker här då det är rätt otrevligt sätt att uttrycka sig oavsett. Däremot kan jag förstå att man inte vill inleda en relation och bo under samma tak som någon som verkligen vill fortsätta äta kött, om man har svårt för att se delarna så att säga, precis som att jag skulle tänka ett antal steg innan jag skulle flytta ihop med någon som har ormar (fobi deluxe). Skillnaden är väl att jag, om jag faktiskt blivit kär i personen, försökt jobba bort min fobi för att få det att fungera.
 
Jag är 30+ och tror inte att det är supervanligt att folk i min ålder eller yngre äter ål? Men den var väl inte rödlistad förr, därav är det inte ovanligt att äldre personer äter/har ätit ål? Jag menade inte att förolämpa någon och ber om ursäkt om det var så det framfördes.
Jag är också i den åldern och jag kan minnas att jag ätit rökt en gång. Beställde sushi på ett bättre ställe utan att läsa riktigt vad som dagens special innehöll. En bit var jättegod och det var tydligen rökt ål. Betydligt godare än friterad orm så förstår varför det ena har ätits tills den blivit utrotningshotad men inte det andra.

(Helt OT men för den som är intresserad av ålar och vill ha en mysig bok så läs Ålevangeliet).
 
Enligt Jeffrey Dahmer så bör du hitta någon som i sådana fall inte har tatuering.
Yes, det har jag snappat upp - men i rent forskningssyfte bör jag väl testa både tatuerat och "rent" ;)

Jag testamenterar en bit åt dig, om det duger med en självdöd ?

När man ändå är inne på ämnet människokött: vi brukar ju bli ganska gamla nu för tiden. Undrar vid vilken ålder köttet blir segt och trist..?
Woho, tack! Ge fan i att medicinera en massa nu :D
Det vete sjutton. Däremot ska det tydligen finnas en hamburgare som smakar människokött, framtagen med hjälp av just en kannibal :up:

Jag är också i den åldern och jag kan minnas att jag ätit rökt en gång. Beställde sushi på ett bättre ställe utan att läsa riktigt vad som dagens special innehöll. En bit var jättegod och det var tydligen rökt ål. Betydligt godare än friterad orm så förstår varför det ena har ätits tills den blivit utrotningshotad men inte det andra.

(Helt OT men för den som är intresserad av ålar och vill ha en mysig bok så läs Ålevangeliet).
Pytonormar är tydligen utrotningshotade de också ;) Nåja, inte i Florida då.
 
Jag är ju vegetarian sen över 20 år, skulle vara intressant att se hur smaken på köttet diffar mellan grönsaksätare och någon med mer blandkost?
Ja jag är ju blandkost-människa. Periodvis mer kött, annars mindre. Du kanske ska testamentera en bit du med? ;)

@gul_zebra jag äter ju en massa antiepileptika f.n men det kanske är positivt, så du inte råkar få med dig min EP på köpet tänker jag ;)
 
Jag har förresten hört att människokött ska smaka lite sött, ungefär som kyckling. Undrar om det är en bra sak, med tanke på hur diskussionerna om kycklingsmak på kött gick tidigare?
 
Jag har ätit "rögad eul" en gång på skånskt julbord och det var inte det minsta gott - ifjol fick jag som motpol för första gången se en simmande, levande ål i verkliga livet och det var en betydligt mer agenäm upplevelse! De ser ut som kinesiska drakar nästan, med fenorna just bakom huvudet sådär. :love:
 
Jag har förresten hört att människokött ska smaka lite sött, ungefär som kyckling. Undrar om det är en bra sak, med tanke på hur diskussionerna om kycklingsmak på kött gick tidigare?
Jag tror mer på att människa smakar ungefär som fläsk. Osäkert om det är något jag hört någonstans eller om jag bara funderat på det på egen hand.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska egentligen testa lite olika brusreducerande hörlurar men det känns som om tiden rinner lite i väg och kanske skulle jag ha lite...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 691
Senast: Enya
·
Mat Ännu en recepttråd, den med kladdkaka var ju en guldgruva och insåg att det finns en annan väldigt god liten en som jag skulle kunna bli...
Svar
9
· Visningar
792
Mat Har ni något gott recept på någon god dressing eller sås som är snabb och lätt att göra, som är mild och som inte innehåller en massa...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 004
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 122
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp