- Svar: 42
- Visningar: 4 325
Polisen i Motala fick under fredagskvällen in några ovanliga larm – alla med en gemensam nämnare: en man till häst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var det han som sålde "ridtur" och typ ingenting ingick visade det sig när de väl skulle iväg? Charmig typ den där.Det är troligen mannen med 3 rottweiler och en häst som gett sig ut på en sväng runt Vättern. I 30 gradig värme på asfaltsvägar. Han är anmäld på korsen o tvären men Lst har inte ingripit. Sägs att han har djurförbud sen tidigare. En rottis hade så trasiga tassar att hon hade bandage. En äldre tik som han tagit 5 kullar på. Så mysig man.
Om han har djurförbud hade ju lst tagit djuren han har nu, så vet inte om det där kan stämma.Det är troligen mannen med 3 rottweiler och en häst som gett sig ut på en sväng runt Vättern. I 30 gradig värme på asfaltsvägar. Han är anmäld på korsen o tvären men Lst har inte ingripit. Sägs att han har djurförbud sen tidigare. En rottis hade så trasiga tassar att hon hade bandage. En äldre tik som han tagit 5 kullar på. Så mysig man.
Nä det är luddigt. Men att han har märklig inställning till djurens behov är tydligt. Hästen och två av hundarna bands sadlade utanför en pizzeria i 6 tim. Han var då och transporterade den tredje hunden så den fick vila sina trasiga tassar enligt hans egen FB. Veterinär ska inte ha varit inblandad. Men pizzerian var informerad.Om han har djurförbud hade ju lst tagit djuren han har nu, så vet inte om det där kan stämma.
Tror inte han ger djurförbud.Om han har djurförbud hade ju lst tagit djuren han har nu, så vet inte om det där kan stämma.
Folk..Nu är det en kvinna som försvarar honom genom att lägga upp länkar till medeltemperaturer i Hjo då en man som.passerat honom med bil tyckt att det var onödigt att rida i 29 graders värme på asfaltvägar med hundar i släptåg....Folk är fan konstiga. Enligt henne är det bara 22 grader i Hjo i juli och det var bara i mannens bil det var 29 grader....
Det finns en film där han låter hundarna dricka i sjön, jag har aldrig sett så törstiga hundar.Att rida i 30 graders värme i sig är ju inget konstigt, tävlingar ställs inte in för att det är 30 grader, har själv tävlat många gånger i distans i sådan värme. MEN då får man se till att kyla och vattna hästen ordentligt och ofta! Tävlar man när det är så varmt är det ju bra att träna i samma värme vilket jag också gör men även då krävs en massa vatten. Att binda hästarna utanför en affär eller liknande en kort stund på ett säkert sätt och under uppsikt tycker jag inte heller är konstigt.
Att däremot lämna dom sadlade i 6 timmar är inget annat än fruktansvärt dåligt omdöme! Hundtassar många timmar på het asfalt är väl inte heller särskilt intelligent? Jag är inte hundmänniska, men det bränner väl tassarna?
Utöver tassarna, så kan hundar inte heller svettas och är känsligare för värme än hästar eftersom de på ett annat sätt riskerar att bli överhettade (om jag har förstått det rätt).Att rida i 30 graders värme i sig är ju inget konstigt, tävlingar ställs inte in för att det är 30 grader, har själv tävlat många gånger i distans i sådan värme. MEN då får man se till att kyla och vattna hästen ordentligt och ofta! Tävlar man när det är så varmt är det ju bra att träna i samma värme vilket jag också gör men även då krävs en massa vatten. Att binda hästarna utanför en affär eller liknande en kort stund på ett säkert sätt och under uppsikt tycker jag inte heller är konstigt.
Att däremot lämna dom sadlade i 6 timmar är inget annat än fruktansvärt dåligt omdöme! Hundtassar många timmar på het asfalt är väl inte heller särskilt intelligent? Jag är inte hundmänniska, men det bränner väl tassarna?
Hästar är ju dessutom skodda med järnskor för att klara att gå på ”alla” underlag.Utöver tassarna, så kan hundar inte heller svettas och är känsligare för värme än hästar eftersom de på ett annat sätt riskerar att bli överhettade (om jag har förstått det rätt).
Men en tävling tar inte lång stund att rida. En ritt tar några minuter. Det här är ju långa sträckor.Att rida i 30 graders värme i sig är ju inget konstigt, tävlingar ställs inte in för att det är 30 grader, har själv tävlat många gånger i distans i sådan värme. MEN då får man se till att kyla och vattna hästen ordentligt och ofta! Tävlar man när det är så varmt är det ju bra att träna i samma värme vilket jag också gör men även då krävs en massa vatten. Att binda hästarna utanför en affär eller liknande en kort stund på ett säkert sätt och under uppsikt tycker jag inte heller är konstigt.
Distansritt är långa sträckor och def inte över på några minuter?Men en tävling tar inte lång stund att rida. En ritt tar några minuter. Det här är ju långa sträckor.
Jag vet inte hur det är med distansritt men jag har för mig att jag läst att inom travsporten diskuteras 30 grader som en gräns, vilket jag tycker är rimligt då hästarna pressas hårt.Distansritt är långa sträckor och def inte över på några minuter?