Bukefalos 28 år!

Regler för att posta trådar

S

SweetMelody

Efter att min tråd på datorer tagits bort idag så vill jag veta vad för kriterier det är för att posta en tråd nu för tiden. I tråden så frågade jag vad man tyckte om hemsidan samt en länk till den. Sidan är privat och inte kommersiell, så det borde vara tillåtet.
Jag lade ut en tråd i januari men den blev borttagen med förklaringen att den var kommersiell. Och det kan jag förstå då, men nu när den kommersiella delen av sidan är borttagen kan jag inte förstå varför jag inte får be om råd och tips? En moderator förklarade det som att jag gjorde reklam för sidan, men då borde ingen få be om tips om sina sidor..?
 
Sv: Regler för att posta trådar

Så är det, man får inte göra reklam för egna sidor i inlägg, man skall överhuvudtaget försöka låta bli att ha länkar i sina inlägg.
Jag håller med om att ingen bör få be om hjälp med sina egna hemsidor om det innebär att de länkar till dem.
Det är dock fortfarande ok att lägga in länk till sin hemsida i sin användarprofil, där hör den hemma. Är det en hästsida kan du även tipsa om den under Hästlänkar.

Tipsa gärna om du ser att någon bryter mot dessa regler. Tipsar gör du genom Rapportera inlägget-funktionen, finns nere till vänster i alla inlägg.
 
Sv: Regler för att posta trådar

Tycker att du har fått utförlig information av moderatorn och jag håller med henne.
Varför ska det vara så svårt att acceptera regler som gäller för forum där du själv inte är ägare till??
Skaffa dig ett eget forum där du får göra som du vill & reklam för din hemsida.
Gunnars regler för sitt eget forum är bara att acceptera + slut.
Varför fortsätta älta dina frågor när du redan har fått svar??

Det bästa hade varit att inte svara på din fråga och hel ignorera dennna tråd men kunde inte låta bli att ge dig ett svar då det är väldigt eneverande att jämt se dina återkommande trådar trots tillsägelse.

Acceptera reglerna

moderator mysko men inte här
 
Sv: Regler för att posta trådar

Men det har ju alltid varit tillåtet innan jag och jag har inte sett några ändringar i reglerna. Ändrar ni något får ni gå ut officiellt med det. Och säger du acceptera reglerna säger jag att reglerna borde vara samma för alla!
 
Sv: Regler för att posta trådar

Läste du mitt inlägg? Eller skiter du i allt som inte är till din egen fördel?

Eftersom moderatorer och andra vid ett flertal tillfällen förklarat det hela och du inte verkar vilja förstå så kanske det är bättre att du söker dig till andra sidor som passar dig bättre.
 
Sv: Regler för att posta trådar

Oj vad trevliga admin och mod var här då. Ja jag läste ditt inlägg, däremot har det alltid blivit mina inlägg som blivit plockade trots att det finns andra inlägg som också innehåller "reklam". Därför tycker jag det är dålig stil.
 
Sv: Regler för att posta trådar

SweetMelody skrev:
Oj vad trevliga admin och mod var här då. Ja jag läste ditt inlägg, däremot har det alltid blivit mina inlägg som blivit plockade trots att det finns andra inlägg som också innehåller "reklam". Därför tycker jag det är dålig stil.

Jag tar flera dagar i veckan bort inlägg med reklam för länkar, tränare och dylikt OAVSETT vad inläggskrivaren heter, så det där är bara "bullshit". Även JAG brukar få trådar borttagna av moderatorer, när jag råkar ha "glömt ihåg" mig :o .

Så du är inte ENSAM, så att vi bara har gått in för att ta bort dina inlägg. Ofta missar vi dock inlägg, som BORDE tas bort och det är där ni "vanliga bukeanvändare" kan hjälpa oss. Om du tittar längst ner i varje inlägg, så ser du en liten varningsskylt. Om du anser att ett inlägg strider mot Gunnars reklamregler eller andra forumregler, då klickar du på varningsskylten. Vips kommer ett formulär upp, som kommer att skickas till moderator för det aktuella forumet PLUS Gunnar himself. I fomuläret finns också plats att skriva, varför du anser att inlägget strider mot reglerna.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator
 
Sv: Regler för att posta trådar

Okej, ska göra så i fortsättningen,
 
Sv: Regler för att posta trådar

Måste bara få fråga en sak. Vissa användare har en länk till sin hemsida längst ner i varje inlägg dom gör. Är inte det heller tillåtet? Bara något jag började fundera på.
 
Sv: Regler för att posta trådar

shady skrev:
Måste bara få fråga en sak. Vissa användare har en länk till sin hemsida längst ner i varje inlägg dom gör. Är inte det heller tillåtet? Bara något jag började fundera på.

Nej, det är inte heller tillåtet.
 
Sv: Regler för att posta trådar

shady skrev:
Måste bara få fråga en sak. Vissa användare har en länk till sin hemsida längst ner i varje inlägg dom gör. Är inte det heller tillåtet? Bara något jag började fundera på.


nej det är inte tillåtet eller om det är reklam för buisness men vi hinner inte med att få bort alla :crazy: men hjälp till ni som ser och skicka synpunkter :bow: :bow:
Inte heller att smyga in försäljning av hästar i inlägg :angel:
 
Sv: Regler för att posta trådar

shady skrev:
Måste bara få fråga en sak. Vissa användare har en länk till sin hemsida längst ner i varje inlägg dom gör. Är inte det heller tillåtet? Bara något jag började fundera på.

Länk till sin egen hemsida kan man lägga under sin profil i kontrollpanelen i stället. Det har exempelvis jag gjort efter att ha lusläst Gunnars regler och fått påstötningar från andra moderatorer. :idea:
 
Sv: Regler för att posta trådar

Ok, Tack till er alla tre som svarade. Med andra ord skall man rappotera till respektive moderator på det forum det gäller? Eller går det bra med vilken som?
 
Sv: Regler för att posta trådar

Klicka på varningstriangeln (längst ner till vänster i varje inlägg) så kommer det automatiskt till rätt moderator. Dessutom får vi en direktlänk till inlägget, vilket gör det lättare för oss att hitta rätt ;)

Jag har fått PM om saker jag inte fattat nått om då det inte rört "mina" forum. Då är det bara krångligt att behöva vidarebefodra dom till Gunnar.
 
Sv: Regler för att posta trådar

Hej!

Dert stod i ett svar här att man helst inte skulle maila länkar överhuvudtaget... Är det så? Men om man skriver "kolla på den här coola bilden" o länkar till en bild på ett rosa träns exempelvis. Får man inte göra det?
 
Sv: Regler för att posta trådar

Då måste jag få fråga en sak.

På avel är det med jämna mellanrum folk som frågar om stofamiljer. Jag tänkte göra en hemsida om dom, så att jag vid frågor kan länka till den sidan istället för att varje gång upprepa samma sak. Är inte det tillåtet?
 
Sv: Regler för att posta trådar

Görel skrev:
Då måste jag få fråga en sak.

På avel är det med jämna mellanrum folk som frågar om stofamiljer. Jag tänkte göra en hemsida om dom, så att jag vid frågor kan länka till den sidan istället för att varje gång upprepa samma sak. Är inte det tillåtet?

Nej det är inte tillåtet, sådana länkar ska till länksidan.

Men se till att du har adressen i din profil så hittar folk dit ändå
 
Sv: Regler för att posta trådar

HumleMumlan skrev:
Men om man skriver "kolla på den här coola bilden" o länkar till en bild på ett rosa träns exempelvis. Får man inte göra det?

Jo, det är just sådana länkar som det är tillåtet att göra.
 
Sv: Regler för att posta trådar

Att länka till egen eller annans hemsida är ju en typ av reklam för hemsidan oavsett om den kan anses vara privat eller inte, det är alltså normalt inte tillåtet.
Hästsidor får man i stället tipsa om gratis under Hästlänkar.

Att länka till en bild är ju mer ok, om det inte handlar om reklam.
Sedan skall man ta hänsyn till om man har rättighet att länka till bilden.

Jag anser det väldigt olämpligt att länka till en bild av någon annans häst med eller utan ryttare för att på något sätt diskutera hästen/ryttaren.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: Jeps
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 193
Senast: Habina
·
Bukefalos Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna 🙂 Jag känner mig dock...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp