Regntätt regntäcke!

MsSleepalot

Trådstartare
Har ni några tips på ett billigt bra regntäcke som har bra passform och håller fukt borta från hästen??Om det är rivstarkt eller inte har ingen större betydelse då hästarna i hagen är rätt snälla mot kläderna ;)

För jag har bara ett täcke,ett horseware Rhino,och dom dagar det bara regnar i sträck blir dom ju blöta så jag skulle vilja ha ett till så det andra hinner torka.Har ingen uppvärmd sadelkammare.....
Och ett till horseware har jag knappast råd med :(

Nån som har något tips på bra täcke som håller regn borta?
 
kolla mina inlägg=)
JAg har ett jättbra täcke från Willab, Event regn ett blått.
Har hållit hästen torr i 9h regn :cool:
 
Horse Guard och Event täckena.

Satsar endast på dessa täcken och har aldrig haft problem med dom.

Hästen har aldrig varit blöt eller fuktig under täcket, vare sig jag har släppt ut hästen torr eller lite svettig.

Har även ett Thermo Master superfit rain som jag dock inte har hunnit prova ännu men får hoppas det visar sig vara någorlunda kvalité

Lycka till!
 
jag har Thermo Master rain/fleece (från H**ks), och det funkar bra! hästen är alltid helt torr när han kommer in.... ;)
 
Säger bara Shire. :) Har ett Shire Stormbreaker regntäcke och är supernöjd! Kan ha hästen ute i ösregn en hel dag utan att hon blir våt igenom. Har ett Event till min andra häst och set är väl ok, men står inte emot lika bra som Shire täcket. Köpte mitt shire för runt 600:- förra året så det ligger i samma prisklass som Event ungefär.
 
Börjes har ju orkan-täcket som är väldigt billigt. Tror det duger fint som ombyte, men är nog inte något at satsa på som "fulltids"- täcke. Kansje nån annan vet nåt mer?
 
Jag har MS rain från Börjes som funkar mycket bra. Är inte orkan i princip samma?

Det sitter tom bra på varmblodet osm är rätt smal över bogen så de flesta täcken brukar hänga nånstans nere vid käna på henne. Det funkar även bra på ponnyn som är mycket bredare.

Det läckte lite förut men jag har impregnerat det och nu funkar det fint.
 
ng som ver om orakn täcket (vinter)ifrån börjes håller tätt? det står ju att det gör det..men om det inte gör det och det är använt får man lämmna tillbaka det då och få tillbaxs pengarna??i och med att dom lovar att det ska hålla tätt......
 
Hej! skulle vilja tipsa dig om HorseSave täckerna, och Buccas. Buccas är visserligen dyra, men jag har haft mitt regntäcke i fem år, det är inte söndrigt och släpper inte in nåt vatten alls!!
Sedan så finns ju Protector från källquist, dom är superbra, + att dom är relativt biliga.
Ha det fint!!//sofie

:bump: :bow: :bump: :bow: :bump: :bow: :bump: :bow: :bump: :bow: :bump: :bow:
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
937
Senast: Sleepy
·
Hundhälsa Funderat lite extra på hur olika det kan vara mellan raser och individer på när och om hunden behöver ha tröjor, täcken och skor och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 619
Senast: fejt
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 403
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 351
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp