Sv: Reklamera täcke, "Lite långt".
Svar till alla :
Det har nu gått så långt att jag har blivit rådd av konsumentvägledaren att anmäla butiken till ARN och det kommer jag att göra. Har även skrivit till Plus.
De ville att jag skulle skicka täcket till tillverkaren. Har fått veta att jag inte har nått avtal med tillverkaren utan med affären, jag ska inte skicka nått till nån.
Jag behöver INTE tvätta täcket, jag ska ju reklamera det och Konsument... höll med om att då kan jag förstöra "bevis".
Har pratat med tillverkarna och de vägrar ta emot täcket för de vet redan att det inte är nått fel på täcket, för de har aldrig fått klagomål. (Var lite svårt göra sig förstådd då de var indier och pratade engelska, och det är alltid svårt att "klaga på ett annat språk.)
Sa detta till affären men de envisas ändå med att det ska till tillverkaren men att de i affären skulle skicka det men då måste det vara tvättat vilket jag ju inte behöver, men de anser dom.
Skulle själv få själv betala frakt fram och tillbaka om det inte är nåt fel på täcket.
Frågade också i affären att OM jag tvättar täcket och affären skickar det till tillverkaren och de säger att du har tvättat täcket så vi kan inte säga om det är fel på det. Fick till svar att de kunde dom ju inte garantera, inte heller att de skulle ta emot det.
Affären bryter mot samtliga konsumentlagar.
Blev lite rörigt detta hoppas ni hängde med.
Om nån vill veta vilken affär det var så PM.a mig så berättar jag, så behöver inte andra gå på samma nit som jag.