Remonten för stor?

Sv: Remonten för stor?

Nu förstår jag, spännena sitter ju fast på ringarna på var sida och överdelen inte har några spännen utan bara hål. Jag har fått för mig att det är som när man sätter fast bettet, att spännena sitter fast i nosdelen men så är det ju inte. Därför som det inte gick att göra fler hål i det som jag har är för att det blev för brett efter spännena (bredare mitt på, smalare åt ändorna med hål)+ att mönstret försvinner då. Kom på att jag har en kompis som syr grimmor m.m i läder, hon kanske kan fixa till det, annars kan det ju lösas som ni har föreslagit så att det åtminstone passar på hästen, tack för alla svar.

Ja men precis, oftast är de ju bredare mitt på så det går inte att göra fler hål pga att nosgrimman blir för bred där. Hoppas det löser sig på något bra sett. :)

Min förra häst behövde en remont med långt över nacken och kort över nosen. Jag tog med mig måttband och åkte runt mellan olika hästaffärer..
Den som det till slut blev (som hade rätt mått) var hööks rundsydda islandsträns! Jag använde bara remonten för pannbandet och tyglarna var för korta. Lite joxigt med rundsydd vid nacken där remonten ska vara under nackstycket på tränset, så jag fick ha remonten "lös" och sätta på den först och lite bakom tränsets nackstycke. Men i övrigt så funkade den remonten jättebra :)

Så här kan man göra om man vill ha något snyggt på sin ställbara remontnosgrimma :) En bit läder och en tenntrådsfläta, eller varför inte ha flera i olika färger ifall man vill matcha ;)

wpid-imag2338.jpg

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 420
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 116
Senast: shia
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 911
Senast: Karminnie
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 249
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka