Rengöring av parkett?

Bri

Trådstartare
Jag undrar vad som är bäst att använda när man ska rengöra parkettgolv. Är vatten tillåtet överhuvudtaget egentligen? Har läst någonstans att det kan torka ut träet, men hur gör man annars? Grönsåpa, diskmedel eller inget medel alls? Tror att jag sett något speciellt rengöringsmedel för just parkettgolv också, men det kanske bara är humbug! Hjälp en förvirrad nybliven husägare! :D
 
Sv: Rengöring av parkett?

Parkett går finfint att moppa med skurmedel eller grönsåpa. Det viktigaste är att du inte får blöta golvet, det ska alltså torkas fuktigt och inte dränkas :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 317
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: cassiopeja
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 687
Senast: Emelei
·
K
Ridning Jag började rida när jag var 6 år, nu är jag 24. Jag har ridit regelbundet i stort sett hela mitt liv, med undantag för de två senaste...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 479
Senast: emlem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp