Reningsprogram på skrivare - Hur använda?

Zanuzzi

Trådstartare
Hej!

Alla mina utskrifter blir randiga och missfärgade. Eftersom patronerna är relativt nya antar jag att skrivaren behöver rengöras. Det är en skrivare som väl är bortåt tio år eller så av märket som bara har två bokstäver och som börjar på H. Var finns reningsprogrammet och hur använder man det?

(Det finns inte under Skriva ut - Egenskaper).

Tacksam för svar :)

Sv: Reningsprogram på skrivare - Hur använda?

till en så gammal skrivare är det inte säkert att det ens finns program för detta.
Bästa tipset (tyvärr) är att köpa en ny skrivare för 3-400kr.

Jag tror dessutom inte att ett reningsprogram kan göra rent för just dig även om det finns ett.
Det ligger 10 år gamla rester överallt inne i skrivaren, så alternativet är att skruva bort sådant som är i vägen och göra rent.

Hejsan!

Jag undrar om det sitter ett skrivarhuvud med fästen för färgpatronerna? Om så är fallet, så är det enklaste att byta ut skrivarhuvudet, då detta har ett lager av torkad toner/bläck som sitter och ställer till det för dig!

Hoppas att detta kanske hjälper? Annars gör jag som föregående inlägg och rekommenderar en ny skrivare, då dessa inte är så rysligt dyra! Ett förslag om du köper ny skrivare är att du kollar (om det är bläckstråle), att du kan köpa XL-patroner till, då detta kommer att spara pengar i längden för dig framöver! ;)

Lycka till nu!

MvH

Bästa tipset (tyvärr) är att köpa en ny skrivare för 3-400kr.

Det där är det sämsta tipset.

Billiga skrivare har skitdyra patroner. Sen finns det vissa modeller där man måste byta hela färgskalan trots att det bara är en färg som är slut men resten halvfulla.

Ska man köpa ny är det bättre att betala 3000kr.

Det där är det sämsta tipset.

Billiga skrivare har skitdyra patroner. Sen finns det vissa modeller där man måste byta hela färgskalan trots att det bara är en färg som är slut men resten halvfulla.

Ska man köpa ny är det bättre att betala 3000kr.

Jag köpte en skrivare till min bror för några veckor sedan.
Den gick på 400kr.
Patroner på NetonNet kostade ca 250kr för ett större paket med refiller.
Var mer än en patron där i.. minns inte om det var 2 eller 3.
Vilket fall som så kostade inte dessa mycket.

Köper man däremot patroner med "samma märke" så får man väldigt lite färg för väldigt dyrt pris.

Och jo det vanligaste i bläckstråle är att man får byta 3färgen om en är slut.
Inte helt livsfarligt då priset på budget refill är ganska lågt och har man inte råd och kunskaper att hitta en skrivare som har HELT separata behållare för varje färg så..
Som sagt, refill är inte dyrt om man skippar de dyra märkena ;).

Refill är visst billigt även till riktiga skrivare. Kan upplysa dig om att vår Brotherskrivare (med helt separata behållare) har billigare originalpatroner än vad du har köpt för på netonnet. Kopiorna är givetvis ännu billigare.

3 patroner för 250kr? nu ska jag inte svära på vad det var men 150-250kr för 3 patroner..

Och det bevisar ju inte direkt att min poäng var fel :P.

Har man inte lust, ork, pengar eller behov av en dyrare skrivare så funkar en "billig skit" garanti tiden ut.
Att jag själv brukar föredra att köpa kvalitet till mig själv hör inte hit.
Skrivare finns guldkorn för 500kr.. och ren skit för 3000kr.

ontopic: köp en skriva som passar plånboken för bläckpatrons refill är inte så dyra om du köper pirat/kopior..
Vilket du bör då dessa oftast till och med har MER färg än original.

Beror ju också på vad man ska skriva ut :D.
Men har man en 10 år gammal skrivare.. så tvivlar jag på att det är proffs foton man printar :D.

Tack alla för svar :bow:

Har köpt en ny skrivare, en svindyr och tydligen det bästa som finns. Tyvärr skriver den ut svarta linjer på alla bilder, så nu ska jag byta den :p

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Jeps
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 490
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och... 52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
42 712
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
2 025
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka