Renovera ett äldre umesläp

perfah

Trådstartare
Jag köpte ett umesläp -92 för ett år sedan och är nu sugen på att fräscha upp det både in- och utvändigt. Plåten har rostat lite längst ner i "hörnen" så där behöver jag laga, plus att färgen har slitits en hel del i solen. Så ytterväggarna behöver målas för att det ska se schysst ut. Men vad tusan ska jag använda för färg och vad målar jag med?

Funderar även på att måla väggarna invändigt som nu är omålad plyfa, har läst mig till att det kan funka med våtrumsfärg. Ska jag köra på det eller finns det någon annan färg som borde fungera bättre?

Har varvat internet i jakt på tips gällande renovering av just umesläp, men nu ger jag upp och frågar här istället! :idea:
 
Jag köpte ett umesläp -92 för ett år sedan och är nu sugen på att fräscha upp det både in- och utvändigt. Plåten har rostat lite längst ner i "hörnen" så där behöver jag laga, plus att färgen har slitits en hel del i solen. Så ytterväggarna behöver målas för att det ska se schysst ut. Men vad tusan ska jag använda för färg och vad målar jag med?

Funderar även på att måla väggarna invändigt som nu är omålad plyfa, har läst mig till att det kan funka med våtrumsfärg. Ska jag köra på det eller finns det någon annan färg som borde fungera bättre?

Har varvat internet i jakt på tips gällande renovering av just umesläp, men nu ger jag upp och frågar här istället! :idea:

Det finns en FB-grupp som heter: Renovera hästsläp... som jag är med och där finns det lite av varje med tips och ideer :D

Mvh anaby:)
 
Det finns en FB-grupp som heter: Renovera hästsläp... som jag är med och där finns det lite av varje med tips och ideer :D

Mvh anaby:)
Är med där jag med, men tycker alla renoverar allt utom umesläp :confused: Umesläpen har ju plåtväggar så det blir ju inte samma sak som med andra transporter gissar jag?
 
Jag har ett ume några år äldre än ditt och plastväggar.. funderar också på hur man bäst renoverar det :idea:
 
Vårt andra släp är ett Ume från -94 med plåtväggar, misstänker att det är samma som många husvagnar så kolla med någon bra handlare/verkstad för sådana så kanske de vet eller har tips på väggbättringar. För att vara mer säker på bra verkstad, kolla med ditt försäkringsbolag vilka de anlitar i närområdet för reparationer på ex husvagnar.

Mvh Thomas
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu har vi köpt en gammal Umesläp och tänkt fixa till lite. Golvet är fint och behöver inte bytas, men mycket annat är i behov av...
Svar
4
· Visningar
2 309
Senast: sthu
·
Hemmet Årets renovering är bestämd, nu är det kökets tur. Och jag har hand om planeringen men behöver lite input känner jag. Kommer bilder på...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 138
Senast: Luff
·
Fritid Jag har köpt ett dockskåp och det behöver lite fix. Till att börja med behöver jag hjälp med utsidan. Taket är skavt och måste målas om...
Svar
1
· Visningar
2 234
Senast: Cha9
·
  • Låst
Utrustning Har en boj -01 som skulle behövas piffas upp invändigt,bla så tänkte jag slipa mellanväggen,spackla och ha på ny färg,för den är rejält...
Svar
1
· Visningar
911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp