Renovera dockskåp - hjälp nybörjade!

Yrja

Trådstartare
Jag har köpt ett dockskåp och det behöver lite fix. Till att börja med behöver jag hjälp med utsidan. Taket är skavt och måste målas om -vilken färg ska jag välja, eller ska jag tapetsera? Baksidan/ytterväggarns är också slitna och även där undrar jag vilken typ av färg/material jag ska använda.

Huset är ett Dallas hergårdshus så det är ganska stort. Egentligen fyller dottern år om en vecka men jag inser att det kanskr inte går att få fint tills dess, detta var ett spontanköp för att jag ramlade över just detta hus som jag letat efter. Kanske renoverar vi det tillsammans sen istället men jag vill gärna få det klart utvändigt om det går. Nån med kunskap och erfarenhet som kan ge mig lite tips o råd?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 279
Senast: Calmiche
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Jag har hittat ett gulligt hus med relativt ok prislapp MEN det har ett extremt renoveringsbehov. De enda rum som är initialt över huvud...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 340
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 542
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp