Rensning av inaktiva bloggar

Jag kommer städa lite bland bloggarna och ta bort de som inte haft någon aktivitet de senaste 6 månaderna.

Om du vill ha kvar din blogg är det enklast att skriva ett nytt blogginlägg, men om du inte tänker skriva fler skulle jag hellre se att du försöker spara ner dina blogginlägg. Gör detta före 1 oktober då jag börjar rensa.

Jag kommer även skicka ut denna information via PM till alla med inaktiva bloggar.
Känner du någon med en inaktiv blogg få du gärna tipsa dem om denna information. Alla kanske inte nås av mitt PM.
 
Sv: Rensning av inaktiva bloggar

Är det bara de som redan har aktiv blogg som kommer att få ha kvar den? Hur blir det för nya användare som vill börja blogga då?
 
Sv: Rensning av inaktiva bloggar

Det går fortfarande att starta en blogg för alla, både för nya och för de som kanske haft en blogg som blivit inaktiv och sedan raderad.
Detta är endast ett sätt att städa lite. Flest bloggar startades 2008 och rätt många av dem har det inte skrivits i sedan dess. Rätt många andra har bara ett eller kanske ett par blogginlägg.
Jag tyckte därför att det kunde vara läge att städa lite. Förhoppningsvis underlättar det också när det blir dags för uppgradering till en ny version av bloggarna.
Jag har tyvärr ingen klar tidsplan på när det blir av. Alla uppdateringstidsplaner hittills har spruckit.
 
Sv: Rensning av inaktiva bloggar

Ja det där med blogg var väl inte riktigt min grej. Bara att pocka bort :laugh:
 
Sv: Rensning av inaktiva bloggar

Min blogg är inte heller längre aktiv, men däremot skulle jag vilja spara mina inlägg för min egen skull. Att uppdatera bloggen känns onödigt eftersom jag knappast kommer att blogga mer. Finns det något enkelt sätt att spara bloggen på min egen dator eller är det copypaste till ett worddokument som gäller?
 
Sv: Rensning av inaktiva bloggar

Kopiera och klistra, ctrl-c och ctrl-v är nog enklast om man inte vill få med en massa annat, man kan ju spara webbsidan i webbläsaren också.

Möjligen kan det finnas andra sätt också, om någon vet får de gärna skriva om det här.
 
Sv: Rensning av inaktiva bloggar

Jag har nu börjat rensa, alla bloggar som ingen skrivit i sedan 2008 är nu raderade. Det kommer ta lite tid att beta av allt då jag måste göra det för hand.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 097
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 059
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp