Repgrimma till kallblod?

Luna10

Trådstartare
Har en unghäst på snart 3 år, finnhäst.

Han drar än så länge Full i träns o grimmor men det är i yttersta hålen. X-full är för stor dock (än så länge, har fått länga ut både grimma och träns ett hål sen i somras).;)

Hade en repgrimma kvar efter halvblodet, den är i Full tror jag men en liten Full tydligen för det var på håret att jag lyckades knyta nackstycket när jag provade den igår.:crazy:

Hur är H**ks repgrimma (den utan grimskaft) i storleken? Skulle en Full räcka tro? Skulle behöva en repgrimma nu när han håller på och byter framtänder, vill inte ha bett i då ifall det stör.

Sv: Repgrimma till kallblod?

Hööks är liten, det finns stora att köpa men då är de rätt dyra-
Lättast är nog att knyta en egen:laugh:

Men jag är så lat och ohändig med knutar så jag vet inte hur det skulle lyckas... :rofl:
Finns det någon lättfattlig beskrivning med bilder på nätet?

ja, kommer upp massor när man googlar. Sök både på svenska och engelska så kommer du hitta någon som passar dig pedagogiskt.
Finns även bra filmer

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 426
Senast: Cattis_E
·
Gnägg Bara för att drömma lite ^_^, har alltid velat ha en lugn och trygg liten Kör häst att skoggsmulla lite med och ev träna dressyr med :)... 2
Svar
32
· Visningar
2 562
Senast: Centaur
·
Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 474
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka