Sv: Repgrimma

Kul att träffa en som tänker likadant!
De felsta som ser mig rida då tror jag är dum i huvudet..:eek:
Men herregud, känner hästan sig trygg så kan man som ryttare göra det också. Så även om hon var en hettsig stor hopphäst FÖRUT, hindrar det inte mig från att rida barbacka i bara repgrimma på henne NU. Både hon och jag tycker ju det är jättemysigt!
Och även om jag typ är den enda på hela föreningen som gör det, så är det faktsikt inte så att det bara går att rida barbacka på tjocka ponnysar..:p
 
Sv: Repgrimma

Kul att läsa det du skriver, det gör mig glad! :) När jag just hade skaffat mitt arabsto som var omusklad, ohanterad och jätte hispig så började jag rida med henne som handhäst när jag red min andalusier. Ville att hon skulle få trygghet genom honom men få en chans att skaffa vana, kondition och muskler utan belastning från en ryttare. Det gick jätte bra, brukad rida barbacka i full galopp med henne i repet, andalusiern lyssnade fast jag "bara" hade repgrimma. Hände ofta att vi mötte ekipage från grannstallet (som självklart kollade snett på vår utstyrsel...)som knappt kunde hantera hästarna, trots skarpa bett och inspänningar, men mina gick så snällt och det kändes som en bekräftelse på att det inte handlar om vilken utrustning man har utan att man måste ha ett samspel :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skrev ju ett inlägg om hur ni brukar göra då ni behöver hoppa av och leda hästen i träns och fick många bra svar :) Jag har använt...
2
Svar
21
· Visningar
2 519
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: liiinnea
·
Utrustning Vilken sorts bettlöst skulle passa min häst? Jag vill rida bettlöst då hästen är obekväm med vanliga bett. Vill kunna ta ledande...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: mily
·
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
214
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp