IMG_20190806_200233-01.jpeg

Darling 😍
 
Visa bifogad fil 34458BÀsta bilden pÄ lÀnge

Hanterar ni ödlan regelbundet? Om den Àr bekvÀm utanför terrariet kan man ta tjusiga bilder utan att ta hÀnsyn till rutan genom att placera den i lÀmplig krukvÀxt en stund. :)
Skitsöt Àr den hur som helst! Jag tror att det blir ödla nÀr nÄgot av ormterrarierna blir lediga. :D
 
Har precis bestÀllt hem storpack med möss Ät ormarna och fiskarna igen... vette fan hur det ska fÄ plats i frysen med överskottet av hundmat just nu.
Haha, jag har kanske en halv lĂ„da tillĂ€gnad mĂ€nniskomat i frysen, allt annat Ă€r tamfen kadaver, larver, gnagare och ben! 😅
Majsarna klagar eftersom mössen tog slut förra veckan. De kommer förmodligen att fÄ vÀnta tills efter helgen om leveransen inte kommer pÄ lördag. MYCKET griniga djur.
 
Har precis bestÀllt hem storpack med möss Ät ormarna och fiskarna igen... vette fan hur det ska fÄ plats i frysen med överskottet av hundmat just nu.
Haha, jag har kanske en halv lĂ„da tillĂ€gnad mĂ€nniskomat i frysen, allt annat Ă€r tamfen kadaver, larver, gnagare och ben! 😅
Majsarna klagar eftersom mössen tog slut förra veckan. De kommer förmodligen att fÄ vÀnta tills efter helgen om leveransen inte kommer pÄ lördag. MYCKET griniga djur.
Haha!
Mina kollegor höll pÄ att chockas till döds nÀr jag sa att jag hade döda rÄttor i frysen.
 
Haha!
Mina kollegor höll pÄ att chockas till döds nÀr jag sa att jag hade döda rÄttor i frysen.
Jag lade mycket blodspÄr Ät hundarna förut, det var lagom poppis nÀr en bekant skickades ut till frysen för att hÀmta en pÄse köttfÀrs och hittade en död krÄka i samma lÄda.... :angel:
Det Àr ju fruset och faktiskt bara döda djur, precis som köttfÀrsen och fredagssteken. FörstÄr inte problemet! :confused::D
 
JĂ€ttefin!!! Dottern Ă€r sugen pĂ„ ödla, hon har tittat ut en leopadgecko. Jag hade gĂ€rna haft en skĂ€ggis men har inte plats pga flera stora ormar. Eller jo det gĂ„r nog in nĂ„nstans 🙈
Mina barn Ă€r vĂ€ldigt förtjusta i "deras" (min!) skĂ€ggis 😁
 

Bifogade filer

  • DSC_5326.JPG
    DSC_5326.JPG
    216,7 KB · Visningar: 46
Mina barn Ă€r vĂ€ldigt förtjusta i "deras" (min!) skĂ€ggis 😁
Jag tycker det Àr fantastiskt att barn fÄr lÀra sig att Àlska alla djur, inte bara de traditionellt söta.

Jag Àr uppvÀxt med spindelfobi men nÀr jag skaffade ormarna började jag fundera pÄ det hÀr med Àlska alla djur och vill fruktansvÀrt gÀrna ha en tarantella! Eller helst nÄgra olika arter. TyvÀrr kommer jag bli bÄde singel och barnlös om jag skaffar en spindel sÄ jag fÄr nöja mig med att underlÀtta livet för mina husspindlar.

Har kikat pÄ dessa:
 

Bifogade filer

  • IMG_20190323_125857.jpg
    IMG_20190323_125857.jpg
    141,2 KB · Visningar: 34
Jag tycker det Àr fantastiskt att barn fÄr lÀra sig att Àlska alla djur, inte bara de traditionellt söta.

Jag Àr uppvÀxt med spindelfobi men nÀr jag skaffade ormarna började jag fundera pÄ det hÀr med Àlska alla djur och vill fruktansvÀrt gÀrna ha en tarantella! Eller helst nÄgra olika arter. TyvÀrr kommer jag bli bÄde singel och barnlös om jag skaffar en spindel sÄ jag fÄr nöja mig med att underlÀtta livet för mina husspindlar.

Har kikat pÄ dessa:
Ja, dom har nĂ„gra kaniner ocksĂ„ (KĂ€rlek, TĂ„rtan och GrĂ€dde) men Åke har helt klart en förstaplats i hjĂ€rtat pĂ„ bĂ„de :D :heart

Spindlar vet jag inte om jag vill ha hemma, men jag hade vĂ€l inte sagt nej om nĂ„gon propsat pĂ„ det. Vi hade majsormar tills vi flyttade frĂ„n stor lĂ€genhet till minilitet hus... 😅
 
Jag tycker det Àr fantastiskt att barn fÄr lÀra sig att Àlska alla djur, inte bara de traditionellt söta.

Jag Àr uppvÀxt med spindelfobi men nÀr jag skaffade ormarna började jag fundera pÄ det hÀr med Àlska alla djur och vill fruktansvÀrt gÀrna ha en tarantella! Eller helst nÄgra olika arter. TyvÀrr kommer jag bli bÄde singel och barnlös om jag skaffar en spindel sÄ jag fÄr nöja mig med att underlÀtta livet för mina husspindlar.

Har kikat pÄ dessa:

Jag och en vÀn fick "spindelsitta" en "cobalt blue" nÄgra veckor och det var spÀnnande! :heart Men jag vet inte, hon gick inte att hantera och sÄ tillkommer ju födodjuren förstÄs.

Å andra sidan funderar jag pĂ„ gröna anoler igen och dĂ„ mĂ„ste det ju till födodjur oavsett. :)

(Inte min bild, men lika vacker var hon!)
eqgh8zn38cp09fekarnx.jpg
 

Liknande trÄdar

Övr. Djur Trodde vĂ€l aldrig att jag skulle göra en sĂ„n hĂ€r trĂ„d, men here goes :p Jag vill ha ett djur! Har tvĂ„ katter, men jag vill ha nĂ„nting...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 818
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp