Jag och en vän fick "spindelsitta" en "cobalt blue" några veckor och det var spännande! :heart Men jag vet inte, hon gick inte att hantera och så tillkommer ju födodjuren förstås.

Å andra sidan funderar jag på gröna anoler igen och då måste det ju till födodjur oavsett. :)

(Inte min bild, men lika vacker var hon!)
eqgh8zn38cp09fekarnx.jpg
Men vad spännande!! Gud, vad fin😍

Nä det är ju mest ett displaydjur. Tänker att man kan lära ungar med vänner mer om spindlar. Dessa om några bör man iofs faktiskt vara lite rädd för att bli biten av. :laugh:
 
Idag tog vi med Boan till uppfödaren, hon är störst av alla 29 🙄. Enligt uppfödaren har vi förmodligen lyckats pricka in allt rätt, temperatur, fuktighet, mat och stress. Mer tur än skicklighet skulle jag säga för det är vår första och enda boa så vi kör enligt manualen.

Han rekommenderade att vi går upp till 150 grams råttor nu och matar varannan vecka istället för som nu, 100 grams varje vecka. Hon är såpass stor att hon kan äta 250 grams redan nu egentligen, men hon får en övergång på 150.

Och så såg jag en till boa som jag blev kär i, en BCI, den blir bara 2 meter och kan bo tillsammans med vår andra, om vi köper en till hona. Ska skicka brev till tomten 😆😍
 
Byt sambo? 😬
Haha, jag är i samma läge när det gäller införskaffande av spindel 🤔
Haha! Han är ju så bra i övrigt dock :p Men när jag frågade honom igår om jag skulle kunna ha en orm hemma i framtiden så sa han faktiskt ja! Men han kommer i så fall inte ta hand om den :banana: Problemet med resten av familjen kvarstår dock, har bland annat en pappa som är livrädd för ormar..

Tycker också spindlar är fina! Håller tummarna för att din sambo ändrar sig till slut i den frågan :D
 
Haha! Han är ju så bra i övrigt dock :p Men när jag frågade honom igår om jag skulle kunna ha en orm hemma i framtiden så sa han faktiskt ja! Men han kommer i så fall inte ta hand om den :banana: Problemet med resten av familjen kvarstår dock, har bland annat en pappa som är livrädd för ormar..

Tycker också spindlar är fina! Håller tummarna för att din sambo ändrar sig till slut i den frågan :D

Min käre far är inte heller glad i ormar, men de bor i mitt sovrum så det är inga problem när han kommer på besök.
Han har dessutom vant sig rätt bra. Sist de var här hade två av ormarna nyss ömsat och fick sitt obligatoriska bad på vardagsrumsbordet medan vi såg på film. Han hängde till och med med i handlingen! :D
 
Såna underbara bilder! Jag behöver en orm snart, tror jag. :D

Hur gör ni om ni åker bort förresten, om ni gör sånt? Räcker det med nån som tittar till ormarna (dagligen, antar jag?) eller bör man flytta dem till en ”ormvakt”?
 
Såna underbara bilder! Jag behöver en orm snart, tror jag. :D

Hur gör ni om ni åker bort förresten, om ni gör sånt? Räcker det med nån som tittar till ormarna (dagligen, antar jag?) eller bör man flytta dem till en ”ormvakt”?
Vi har inte varit bortresta mer än en vecka, då har vi haft nån som byter vattnet och sprayar lite varannan dag. Flytta stora glasterrarium gör man inte i onödan. Temp, fukt och så vidare är inställt efter ormen, det vill man helst inte börja fippla med om det inte är lite längre period såklart. Lampor går på timer och det finns även.. Tappat namnet...vattensprayare som går att sätta på timer.
 
Vi har inte varit bortresta mer än en vecka, då har vi haft nån som byter vattnet och sprayar lite varannan dag. Flytta stora glasterrarium gör man inte i onödan. Temp, fukt och så vidare är inställt efter ormen, det vill man helst inte börja fippla med om det inte är lite längre period såklart. Lampor går på timer och det finns även.. Tappat namnet...vattensprayare som går att sätta på timer.
Tack, då är det lite som jag inbillat mig, att det räcker att ha någon som "kollar till" att allt står rätt till och byter vatten för kortare period. :)
 

Liknande trådar

Övr. Djur Trodde väl aldrig att jag skulle göra en sån här tråd, men here goes :p Jag vill ha ett djur! Har två katter, men jag vill ha nånting...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 756
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp