Visst är det roligt att vara ormambassadör! Jag har inte tagit med mina till offentlig plats men brukar ta ut dem och presentera dem för alla som besöker mig. Flera har, från att ha varit rädda och lite äcklade, istället blivit intresserade och fascinerade. Inte alla vill hålla, men de flesta vill känna och blir förtjusta!

Det är verkligen superkul, både i hemmet och ute. MoaBoa har botat två mycket inbitna ormskeptiker som kommit på besök... jag tror det hjälper att hon inte "griper" när man håller henne. Hon lever ju under jord och kan verkligen inte klättra alls. Hon har inga som helst gripreflexer ens när hon blir lite rädd, vilket majsormarna ju Verkligen har och det kan folk tycka är lite läskigt. :)

Jag går inte ut i parken för att visa upp dem, men det är klart att jag är fullt medveten om att vi kan få publik om jag går ut i parken en solig dag och det är rätt roligt även om det inte blir så många foton för mig! Det finns säkert gott om andra bilder på dem överallt i byn nu. :D
 
I citronträdet... :love:

33096
 
Visst är det roligt att vara ormambassadör! Jag har inte tagit med mina till offentlig plats men brukar ta ut dem och presentera dem för alla som besöker mig. Flera har, från att ha varit rädda och lite äcklade, istället blivit intresserade och fascinerade. Inte alla vill hålla, men de flesta vill känna och blir förtjusta!
Får man det i Sverige? Kanske är olika från kommun till kommun, men rätt säker på att jag läst om att det i alla fall i Stockholm inte är tillåtet att ha ormen på offentliga platser. Kan dock minnas fel eller ha missuppfattat texten.
 
Får man det i Sverige? Kanske är olika från kommun till kommun, men rätt säker på att jag läst om att det i alla fall i Stockholm inte är tillåtet att ha ormen på offentliga platser. Kan dock minnas fel eller ha missuppfattat texten.
Ingen aning, för mig är det inte aktuellt så har inte kollat upp det 😊
 
Hör att ögonfransgeckon är aktiv för fulla muggar :D och katten sover så hon skiter fullständigt i den och har gjort de sen dag 1
 
Ingen aning, för mig är det inte aktuellt så har inte kollat upp det 😊

Jag har faktiskt inte kollat upp det här heller. :o Men jag skulle tro att det är rätt oskyldigt att ta med dem till min lilla kvarterspark på andra sidan gatan. :angel: Tänkte inte ens tanken.
 
@Monkie
De är så himla fina allihopa och ser så trevliga ut att hantera! :heart
Majsormarna mina är alltid hit och dit och överallt och ibland... ingenstans. :nailbiting: :D
 
@Monkie
De är så himla fina allihopa och ser så trevliga ut att hantera! :heart
Majsormarna mina är alltid hit och dit och överallt och ibland... ingenstans. :nailbiting: :D
De är verkligen supertrevliga att hantera, två av KPsen var ganska slingriga första tiden, men nu när de är vana ligger/hänger de mest o chillar, riktiga knä-ormar :love:
Boan är mer rörlig och gillar att klättra runt men fortfarande väldigt lugn och trevlig.
Vi funderar på att skaffa något slags ormträd till henne så hon kan få klättra lite mer på höjden också.
 
De är verkligen supertrevliga att hantera, två av KPsen var ganska slingriga första tiden, men nu när de är vana ligger/hänger de mest o chillar, riktiga knä-ormar :love:
Boan är mer rörlig och gillar att klättra runt men fortfarande väldigt lugn och trevlig.
Vi funderar på att skaffa något slags ormträd till henne så hon kan få klättra lite mer på höjden också.

Min Moaboa är en riktig sofforrm också, det är så himla mysigt! :heart
Och det är klart att hon sk aha ett träd! jag har en rejäl gren inne hos majsarna och särskilt Nippe rverkar uppskatta att kunna lägga sig rätt under lampan då och då, för att nte tala om hur den hjälper när de ömsar! Då gnuggas det hejvilt. :)
 
Min Moaboa är en riktig sofforrm också, det är så himla mysigt! :heart
Och det är klart att hon sk aha ett träd! jag har en rejäl gren inne hos majsarna och särskilt Nippe rverkar uppskatta att kunna lägga sig rätt under lampan då och då, för att nte tala om hur den hjälper när de ömsar! Då gnuggas det hejvilt. :)
Mysigt 🤩
Ett träd i terrariet har hon, vi tänkte mer ett stooort träd, utanför terrariet 😊
 
Vi har 2 sköldpaddor, eller egentligen 1. Den som bor hos oss heltid är en stor hona, en gulbukad och den som bor i skolan under terminerna är en hona, en variant av Thailändsk träsksköldpadda.

Det som zoomas in i klippet, är thailändskan Tipp.

 

Liknande trådar

Övr. Djur Trodde väl aldrig att jag skulle göra en sån här tråd, men here goes :p Jag vill ha ett djur! Har två katter, men jag vill ha nånting...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 818
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp