Bukefalos 28 år!

Resa till Mora via väg 45 lek o fika plats

Smulu

Trådstartare
Nån som har tips på nått bra ställe att stanna på för lite lek och fika?

Det är jag och min dotter på 3 år som ska åka. Vi kommer stanna Vid Rasta i Grums och ta oss lite lunch, men det vore trevligt med ett stopp lite längre uppåt också :)
 
Sv: Resa till Mora via väg 45 lek o fika plats

Nu har jag bara kört den vägen på natten. Men tycke inte direkt att de fanns någonstans att stanna på efter Grums, inte som var så lekvänligt iaf, bara skog. Men jag kan ha fel, eftersom de var natt o alla sov i bilen förutom jag :D

De hjälpte ju inte dig, men. Stanna på en fin rastplats bara. :)
 
Sv: Resa till Mora via väg 45 lek o fika plats

från grums och upp har du sunne, torsby och sen värmlandsporten.

sunne känns ju lite för nära inpå grums, torsby skulle nog kunna vara bra att rasta på!

om du inte vill åka över arvika då. ;) E6 upp till uddevalla, där brukar vi pausa och sen kör vi i ett streck hem över bengstfors och årjäng. från böteborg och hem till arvika tar det 2,5 timme att köra den vägen, utan stopp.

fika/mat och lekkamrat får du här! :D
sen har du drygt 25 mil upp till mora, och har värmlandsporten efter ungefär 13 mil.
bara en tanke..... :angel:

värmlandporten är väl ingen superspännade plats, men du har ganska fina bensträckarställen om du tar till höger eller vänster. (min pappa bor nån mil upp till vänster BTW).
mellan torsby och värmlandporten, en liten bit efter att du sväng tvärt till höger (vägen fortsätter rakt, men 45an tar till höger) så finns det en liten sjö på vänster sida efter vägen, där det kan vara ganska fint att stanna och ta en snabbfika! i sjön finns det en sten, där det har häckat en fiskmås i alla år som jag har åkt till pappa. :D
tallskog och inga hus i närheten.

men innan du kommer till den sjön, så har du en sjö på höger sida! tror den kommer ganska snabbt efter ett ställe som heter digerberget tror ja. ganska stort och öppet, kanske kan passa! annars har du ju hovfjället du säkert kan åka in till och kika på. den missar du inte. :)

skulle kunna guida dig steg för steg på vägen mellan värmlandsporten och sunne, har åkt den vägen helt otroligt många gånger och kan den som min egen ficka ungefär.

men som sagt, känner du för att lägga om rutten och köra över arvika, så är ni hjärtligt välkommna hem till mig och Matildus!
 
Sv: Resa till Mora via väg 45 lek o fika plats

Åh vad synd jag inte såg ditt inlägg Cilla förrän nu.
Vi kanske åker vägen om dej nästa gång jag o Frida är ute och åker själva :)
Sambon brukar mest vilja komma fram. Det är mina föräldrar som bor i Mora, så vi åker relativt ofta. Ska spara dina tips om rastplatser. :)

Den här gången stannade vi dels i Grums (Rasta) och sedan en bensträckare vid Rastplatsen vid Hänsjön.

I bilen lyssnade vi på Pippi Långstrump :) och så "grälade" vi om vem som skulle få krama morfar först, Frida kom fram till att vi skulle krama tillsammans först :)
 

Liknande trådar

Fritid Hej Buke! De närmsta veckorna ska jag köra mellan norra sthlm och Öland. Skulle vilja göra några stopp på vägen så det blir en roligare...
2
Svar
22
· Visningar
1 365
Senast: Marty
·
Gravid - 1år I sommar ska maken, jag och vår lilla bebis resa till makens familj och tillbringa uppåt sex veckor där. Flyget tar några timmar...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 186
Senast: Dorinda
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 411
Senast: jemeni
·
Fordon Jag har börjat fundera på att köpa en husbil, men inser ju vad de kostar. Har då gått över till att fundera på om husvagn är ett...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
10 897
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp