nullo-modo
Trådstartare
I stan har jag inte kört på länge, ska jag in i stan blir det tåg och spårvagn dom få gånger jag är där. Är när jag kör på E6/E20 som jag får trängselskatt.Och du kan inte resa intermodalt och byta till kollektivtrafik någonstans så du slipper köra in i stan med bilen? Det gjorde jag alltid när jag bodde i Stockholms läns utkanter. Tog bilen till bussen osv, man ville ju aldrig in och rådda med bilen istan, trångt, bökigt och dyrt att parkera.
Där jag bor nu finns det ingen kollektivtrafik att använda sig av intermodalt eller ej. Så jag kör på så länge jag har råd, har jag inte råd så får jag ju antingen flytta eller byta jobb.
Om cykeln var okej att ta med på Västtrafik så skulle cykel-tåg-spårvang-cykel fungera.
Cykel som parkeras vid stationen innebär att det blir problem sist biten om jag inte köper en scooter som jag kan ta med på tåg och spårvagn för att slippa lägga extra tid på promenaden mellan jobb och hållplats. Tiden är densamma som att cykla hela vägen.
Ta bilen till stationen innebär många körningar där bilen inte hinner bli varm och sliter bara onödigt på den och ger där ingen tidsvinst jämfört med cykeln till stationen.