Bukefalos 28 år!

Resor och samvete

Men det kommer ju ta tid att ta fram vad jag förstår?
Vi är inte där idag?
Jag har absolut inte något problem med resande i sig. Dvs kan man få fram transportmedel som inte påfrestar miljön.

Tiden beror starkt på efterfrågan . Blir det dyrt att flyga fossilt går det fortare. Det är möjligt att vi temporärt får ta stryk med ett mindre resande, särskilt semesterresande, men min åsikt är att det inte får bli ett mål att minimera den globala rörligheten för människor. Då är vi på fel väg.
 
Tiden beror starkt på efterfrågan . Blir det dyrt att flyga fossilt går det fortare. Det är möjligt att vi temporärt får ta stryk med ett mindre resande, särskilt semesterresande, men min åsikt är att det inte får bli ett mål att minimera den globala rörligheten för människor. Då är vi på fel väg.
Jag har nog en mer pessimistisk syn än vad du har. Jag tror resande får underordnas betydelse när det handlar om överlevnad. När det handlar om att även vi i Sverige i framtiden kommer ha ont om mat och ont om resurser och ska försörja en betydligt större befolkning.
 
Min erfarenhet är att tar betydligt längre än ett par veckor att förstå kulturen och variationen i ett nytt land. Ofta är det rätt fel och ytligt med det där första intrycket. Jag tycker jag lär mig fortfarande t.ex. trots 3.5 år här :)

Vissa jag känner verkar aldrig utveckla någon förståelse dock, trots massor av år utomlands :meh: Men då brukar det finnas någon sorts övertro att ens egen kultur och sätt att göra saker på är helt förträfflig och utklassar precis alla andra.

YES! Precis det har.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 178
Senast: Sasse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 495
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 552
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 738
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp