Resursperson i skolan (Utbruten från Barn som får utbrott)

Mina barns skola är sjukt strukturerad. Har aldrig varit med om maken faktiskt. De vet precis var de ska vara och göra varje sekund när de är där. Min egen skola när jag växte upp var mycket mer ostrukterad och stökig, då var det ändå ett socioekonomiskt mycket bra område.
Mitt barns skola försöker nog och det fungerar väldigt bra med rätt lärare. Hon har väldigt bra känsla och är väldigt strukturerad.

Med vikarier till vikarien (ofta resurspersonalen) faller det ihop i atomer tyvärr, speciellt tex ett helt halvår med vikarier i flera klasser som sedan får vikarier. (i stil med att de inte lyckas få fram barnet som slogs från under borden eller inte märker att någons mattebok är i händerna på ett annat barn som springer runt. Eller att någon hoppat ut genom fönstret och sprungit hem.) Det är en mycket stor skola med vår klass från ett socioekonomiskt mycket bra område, men skolan ligger i ett område som behöver mycket stöd. Grupperna delas mellan klasser. Vi har för hög lärartäthet jämfört med andra skolor i kommunen så de måste slå ihop klasserna och undervisa i grupper för att kunna ha mycket hög lärartäthet i en grupp.

Men barnen har bord de delar på två med ganska lite utrymme, böckerna är spridda över hela rummet längs väggarna och de har en eller två lådor där de har sitt grejs. Så de måste springa för att hämta på olika ställen. De flesta sitter med sidan vänd mot tavlan.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Min son är diagnostiserad med asperger samt selektiv mutism, högfungerande och väldigt intelligent. Kommer troligen blir lite rörigt...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Boräntorna
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp