Returrätt

IzeUnicorn

Trådstartare
Jag behöver bukeoraklets hjälp. Jag beställde två bh:ar online och när jag provade dem insåg jag att det var fel storlek. Dum som jag var hade jag redan tagit bort lapparna. Gick till närmaste affär för att lämna tillbaka men fick inte göra det eftersom lapparna var borta (hade dock med orderlappen). Det var mindre än två veckor sedan jag hämtade ut paketet (och de har 45 dagars returrätt).

Är det helt kört att lämna tillbaka utan lapparna eller var hon fel ute?
 
Jag behöver bukeoraklets hjälp. Jag beställde två bh:ar online och när jag provade dem insåg jag att det var fel storlek. Dum som jag var hade jag redan tagit bort lapparna. Gick till närmaste affär för att lämna tillbaka men fick inte göra det eftersom lapparna var borta (hade dock med orderlappen). Det var mindre än två veckor sedan jag hämtade ut paketet (och de har 45 dagars returrätt).

Är det helt kört att lämna tillbaka utan lapparna eller var hon fel ute?
Obruten förpackning brukar det vara och lappar borta räknas nog som det.
Framförallt underkläder känns ju rätt viktigt att de är obrukade.
 
Obruten förpackning brukar det vara och lappar borta räknas nog som det.
Framförallt underkläder känns ju rätt viktigt att de är obrukade.
Fast gäller det även vid onlineköp? För oftast ska det ju vara obruten av hygienskäl (typ med trosor) men lapparna påverkar ju inte det.
 
Första träffen på Google..

Screenshot_20211222-133405_Chrome.jpg
 
Om du var i en butik för att lämna tillbaka fattade hon att det inte var vanligt öppet köp, utan ångerrätt vid distansköp som du ville använda dig av? (om det nu är så att villkoren för de två inte är helt lika när det gäller lapparna)
 
Jag beställde leggings från Lindex för ett tag sedan. Hann klippa bort lapparna innan jag upptäckte att det ju inte alls var samma typ av leggings som jag brukade ha (och som jag trodde att jag hade beställt) och att dessa inte alls passade mig. Jag mejlade kundtjänst och fick till svar att jag inte fick returnera pga bortklippta lappar. Jag hade till och med lapparna kvar, men de satt ju inte längre på plagget..... Rätt eller fel - jag vet inte..... :confused:
 
Om du var i en butik för att lämna tillbaka fattade hon att det inte var vanligt öppet köp, utan ångerrätt vid distansköp som du ville använda dig av? (om det nu är så att villkoren för de två inte är helt lika när det gäller lapparna)
Jag sade att jag hade beställt på nätet och lämnade över grejerna i påsen de kom i.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 542
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 622
Senast: tott
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 709
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
1 892
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp