Rida 3 ggr per vecka och tävla?

Flera framgångsrika travtränare har börjat köra längre och intensivare pass, färre dagar i veckan, även på starthästar.

Fast alltså travhästar utsätts för ett otroligt hårt och slitsamt jobb/träning .
Det går inte att jämföra med 90 % av hobbyridhästar .
En normal hobby häst (dvs en häst som rids och tävlas och tränas av nämnda hobbyryttare jobbar/tränas inte hårt !
En travhäst i träning däremot gör det . Då kan tumstocken 48 Tim "vila" mellan träningar vara sann mellan hårdjobb .

Jag kanske är helt missledd , men i min värld har hårdjobb varvat med vila varit standard i trav världen i väldigt många år och är inget nytt år 2017 liksom ? :confused:
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 069
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 163
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 412
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp