Bukefalos 28 år!

Rida annans häst när man har amateur licens

L

lillaida

Tänkte bara dela med mig av lite information som jag har fått genom AQHA via SQHA ang. tävling av annans häst när man har amateur licens.
Det är alltså OK att tävla en häst som man inte själv äger på allbreeds klasserna på en AQHA tävling, antar att detta även gäller WRAS tävlingar och dylikt sålänge ryttaren själv betalar för klasserna och inte får betalt för att rida hästen.
Jag har själv undrat över detta länge och eftersom det nu blev aktuellt för mig så ville jag ha reda på exakt vad som gäller. Så jag kan alltså tävla min häst i AQHA klasserna och min kompis kan tävla samma häst i allbreedsklasserna på samma tävling.
Hoppas det finns någon mer som kan dra nytta av den här infon. :)
 
Sv: Rida annans häst när man har amateur licens

Vad bra!

Jag kollade med AQHA för några år sedan och då fick man inte göra det, precis som att man inte fick jobba som tex ridlärare på en vanlig ridskola (som inte hade något med western eller tävling att göra) och samtidigt vara AQHA amateur.

Men det är ju jättebra för alla det berör!
 

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 247
Senast: shia
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag är ny medlem här på buke och har sett liknande trådar som kommit med bra inputs,så tänkte slänga ut en fråga angående...
2
Svar
20
· Visningar
2 872
Hästhantering Kom inte på en klockren rubrik men ni får stå ut. Min vän berättade om när hon var på hopptävling och hade glömt sitt ridspö. Hon gick...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 807
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite råd,förslag och även skriva av mig lite. så den som orkar läsa allt är guld värd :bow: På skolan har vi så...
2
Svar
30
· Visningar
3 214
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp