Rida enbart 3 pass i veckan?

Har så dåligt samvete; hinner bara rida 3 pass i veckan (ibland 4) sen jag fick nytt jobb och andra barnet. Samtidigt vill jag träna hoppning, åka på ngn pay&jump osv. Är det orimligt att kunna göra det om man bara har tre ggr i veckan att disponera? Hästen går på lösdrift så rör sig mycket iaf.
Bra tråd det här, ska läsa den när jag tycker mina går för lite en period.
Nu så går inte mina jättehård träning för tävling men de konditionstränar och går dressyrpass.

Fjordingen behöver däremot rätt mycket aktivering sommartid för att hålla hullet på en bra nivå, men har man inte de problemen är det ju inget fel alls att rida tre dagar i veckan :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 051
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 984
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 090
Senast: Zpunk
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 097
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Den första tråden
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp