Bukefalos 28 år!

"Rida på volten"!

J

jullemacbulle

Ved menas med att rida på volten? Har hört vissa fråga, "ska/har du ridit på volten idag?" menar de att man bara har ridit på voltspåret hela passet då? :o kan man göra de ett helt pass? låter lite enformigt.. :d
 
Sv: "Rida på volten"!

Många använder olika ord, med det de menar är uteridbanan, kan också kallas paddock osv.
 
Sv: "Rida på volten"!

ahaa, så när de säger att de har ridit på volten så menar de att de har ridit på ridbanan, alltså inte tex. ridit ut!? :idea: tack!:bow:
 
Sv: "Rida på volten"!

Här betyder det att man rider på något som är lite mindre storleksmässigt än en paddock, och oftast sämre :D (typ ogräs lite här och var, dåligt staket, ojämt spår osv)
 
Sv: "Rida på volten"!

Fast att rida på en volt i padocken går att variera i det oändliga utan att det blir tråkigt! :idea:
 
Sv: "Rida på volten"!

Nejdå - dom menar: har du ridit på ridbanan idag! Det är många som använder lite "märklig" terminologi för att säga så; frågan är var man kommer i från och hur "dialekten" liksom är :smirk:


Ved menas med att rida på volten? Har hört vissa fråga, "ska/har du ridit på volten idag?" menar de att man bara har ridit på voltspåret hela passet då? :o kan man göra de ett helt pass? låter lite enformigt.. :d
 
Sv: "Rida på volten"!

mmmjo det är ju inte direkt en volt det syftar till... inhägnat område/paddock :P

säger iof aldrig rida på volten själv.... ska jag rida i paddocken säger jag att jag ska rida i paddocken .. :D
 
Sv: "Rida på volten"!

men en del som kanske har en paddock, men inte riktigt en storlek som en paddock säger volten istället, samma sak med en del som har "ridhus" fast oxå lite mindre, dem kan oxå ibland kalla det för volt.
 
Sv: "Rida på volten"!

jupp...teknikaliteter.. ;)

sedan vad man gör "på volten" i paddocken eller ridhuset kan väl variera men poängen med det hela är ju att det sker inhägnat och inte i skogen/uteritt osv ....
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 213
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
772
Senast: valy
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 753
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp