Ridbyx-tips

Provar att puffa upp den här tråden istället för att starta ny: Jag är inte så timglasformat byggd utan skulle behöva en lite rakare modell, har ofta problemet att om de passar bra om benen är de är för tighta i midjan. Helst helskodda med ganska hög midja. Några tips? :)
Jag är väldigt förtjust i Horse Life Candy, HÖG midja och stabila ridbyxor, helskodda med silikon. Inte svindyra heller, runt 850 kr för ett par. Bra kvalité, använder mina 2-3 gånger i veckan och de jag har nu är 8 månader gamla utan tecken på slitage.
 
Jag köpte ett par Saga från Stierna under vintern när de var på rea, har bara provat dem hemma än (pga för tunna för vintertid för mig) men wow! Helt klart finaste ridbyxorna jag testat! Synd bara att de är så dyra..
(Tips, fortfarande rejäl rea på en färg)
 
Jag köpte ett par Saga från Stierna under vintern när de var på rea, har bara provat dem hemma än (pga för tunna för vintertid för mig) men wow! Helt klart finaste ridbyxorna jag testat! Synd bara att de är så dyra..
(Tips, fortfarande rejäl rea på en färg)
Riktigt snygga! Är tyget väldigt tunt typ ”sport-tyg” eller lite rejälare, tjockare?
 
Riktigt snygga! Är tyget väldigt tunt typ ”sport-tyg” eller lite rejälare, tjockare?
Mer åt det tunna hållet. Inte riktigt som tights men ändå tunna. Det är mer styrsel i tyget sas än på tights också, inte sladdriga utan känns mer som strechiga riktiga ridbyxor men åt det tunna hållet.
 
Jag köpte ett par Saga från Stierna under vintern när de var på rea, har bara provat dem hemma än (pga för tunna för vintertid för mig) men wow! Helt klart finaste ridbyxorna jag testat! Synd bara att de är så dyra..
(Tips, fortfarande rejäl rea på en färg)
Hur klistrigt är silikonet tycker du? Jämfört med t.ex. ZacZess?
 
Ååååh nej! Såg alla svar i denna tråden för sent. Klickade hem ett par MD performance på Rean, men tror inte alls jag kommer gilla dom :( Älskar mina compression, men tycker prislappen är lite väl dyr! Men efter jag har läst i tråden så klickade jag hem 2 par Zaczess (sista dag på rean idag) och sen får det bli retur på MD byxorna. Två par Zacsess kostar ju nästan samma som 1 par MD när det är performance.
 
Ååååh nej! Såg alla svar i denna tråden för sent. Klickade hem ett par MD performance på Rean, men tror inte alls jag kommer gilla dom :( Älskar mina compression, men tycker prislappen är lite väl dyr! Men efter jag har läst i tråden så klickade jag hem 2 par Zaczess (sista dag på rean idag) och sen får det bli retur på MD byxorna. Två par Zacsess kostar ju nästan samma som 1 par MD när det är performance.
Om du gillar compression vet jag inte om du kommer gilla zaczess. De är väldigt mjukisaktiga i tyget..

Varför tror du inte att du kommer gilla performance?
 
Om du gillar compression vet jag inte om du kommer gilla zaczess. De är väldigt mjukisaktiga i tyget..

Varför tror du inte att du kommer gilla performance?
Passformen låt verkligen tråkig på dom i jämförelse och bilderna som lagt upp av andra. Jag gillar hög midja med. Jag har ett par zaczess från innan och dom gillar jag. Dom är lite tunnare i tyget men tycker om dom.
 
Passformen låt verkligen tråkig på dom i jämförelse och bilderna som lagt upp av andra. Jag gillar hög midja med. Jag har ett par zaczess från innan och dom gillar jag. Dom är lite tunnare i tyget men tycker om dom.
Okej 😊
Jag tycker själv performance är jättebra, men det där är ju så olika😊
 
Är det någon som äger både Hööks CRW och Pikeur, och kan ge mig en uppskattning om hur storlekarna förhåller sig till varandra? Har hittat en bra storlek i CRW nämligen och undrar om universum låter sig bevekas att ge mig fungerande allergimedicin om jag investerar i tillräckligt dyra ridbyxor för framtida ridning.
 
Är det någon som äger både Hööks CRW och Pikeur, och kan ge mig en uppskattning om hur storlekarna förhåller sig till varandra? Har hittat en bra storlek i CRW nämligen och undrar om universum låter sig bevekas att ge mig fungerande allergimedicin om jag investerar i tillräckligt dyra ridbyxor för framtida ridning.
Förhoppningsvis så får du bättre svar från någon annan, men för min del är alla CRW alldeles för smala i låren och vida i midjan, så min gissning är att Candela tex inte är optimala för dig. Jag har oftast runt 40 i crw på grund av låren, men 36 är lite stora i Candela (men sitter bra i både ben och midja)...
 
Är det någon som äger både Hööks CRW och Pikeur, och kan ge mig en uppskattning om hur storlekarna förhåller sig till varandra? Har hittat en bra storlek i CRW nämligen och undrar om universum låter sig bevekas att ge mig fungerande allergimedicin om jag investerar i tillräckligt dyra ridbyxor för framtida ridning.
Hööks byxor varierar jättemycket mellan de olika modellerna, men med det sagt så är Pikeur större i storlekarna. Jag har flera ridbyxor från hööks som funkar i min normala storlek men Pikeur är enorma så de funkar inte alls för mig.
 
Är det någon som äger både Hööks CRW och Pikeur, och kan ge mig en uppskattning om hur storlekarna förhåller sig till varandra? Har hittat en bra storlek i CRW nämligen och undrar om universum låter sig bevekas att ge mig fungerande allergimedicin om jag investerar i tillräckligt dyra ridbyxor för framtida ridning.
Jag har bägge, med Candela en storlek mindre än mina CRW Robbins, Candela är större i benen speciellt vaderna än mina CRW som är en storlek större, midjan och höfterna är tajtare på Candela men det förklaras nog av att de är storleken mindre. Jag har dock samma storlek Pikeur Lugana som mina CRW och där upplever jag Pikeur Candela generösare i storlek i höft och midja såväl som benen än CRW Robbins i samma storlek. Alla är bekväma på, men CRW har ett tjockare tyg, får lite känsla av att dra på sig ett par Spanx, väldigt svarvade lår med dem på sig.

Skall dock nämna att jag precis nött hål i grenen på bägge sidor om sömmen, flera småhål i fusk-mockan, på CRW Robbins efter ca 6 månaders ridning och då använder jag ju inte de ridbyxorna varje dag eftersom jag roterar mellan 5 par, (men CRW Robbins och Lugana har varit favoriterna, rider 1-2 hästar i snitt ca 7-8 ridpass/vecka). Jag har dock använt och tvättat mina Pikeur mer och de visar inga tecken på att gå hål på fuskmockan.
 
Är det någon som äger både Hööks CRW och Pikeur, och kan ge mig en uppskattning om hur storlekarna förhåller sig till varandra? Har hittat en bra storlek i CRW nämligen och undrar om universum låter sig bevekas att ge mig fungerande allergimedicin om jag investerar i tillräckligt dyra ridbyxor för framtida ridning.
Det skiljer sig jättemycket från modell till modell, tyvärr. Båda märkena har ganska stora variationer i passform på de olika modellerna. Jag har samma stl i mina Pikeur Lucinda i sommartyg som i alla andra byxor, så de upplever jag inte som "enorma" som någon annan skrev. Däremot softshellbyxorna skulle jag lätt kunna ha en stl mindre. I CRW behöver jag gå upp i stl i en del modeller, och kan ha samma som vanligt i vissa. Jag är ganska "rak", har inga direkta höfter eller någon midja heller för den delen :p
 
Jag har bägge, med Candela en storlek mindre än mina CRW Robbins, Candela är större i benen speciellt vaderna än mina CRW som är en storlek större, midjan och höfterna är tajtare på Candela men det förklaras nog av att de är storleken mindre. Jag har dock samma storlek Pikeur Lugana som mina CRW och där upplever jag Pikeur Candela generösare i storlek i höft och midja såväl som benen än CRW Robbins i samma storlek. Alla är bekväma på, men CRW har ett tjockare tyg, får lite känsla av att dra på sig ett par Spanx, väldigt svarvade lår med dem på sig.

Skall dock nämna att jag precis nött hål i grenen på bägge sidor om sömmen, flera småhål i fusk-mockan, på CRW Robbins efter ca 6 månaders ridning och då använder jag ju inte de ridbyxorna varje dag eftersom jag roterar mellan 5 par, (men CRW Robbins och Lugana har varit favoriterna, rider 1-2 hästar i snitt ca 7-8 ridpass/vecka). Jag har dock använt och tvättat mina Pikeur mer och de visar inga tecken på att gå hål på fuskmockan.
Blev lite fel ovan, skulle stå att jag har Lugana i samma storlek som Robbins och där är Lugana större i ben höft midja än Robbins.
 
Det skiljer sig jättemycket från modell till modell, tyvärr. Båda märkena har ganska stora variationer i passform på de olika modellerna. Jag har samma stl i mina Pikeur Lucinda i sommartyg som i alla andra byxor, så de upplever jag inte som "enorma" som någon annan skrev. Däremot softshellbyxorna skulle jag lätt kunna ha en stl mindre. I CRW behöver jag gå upp i stl i en del modeller, och kan ha samma som vanligt i vissa. Jag är ganska "rak", har inga direkta höfter eller någon midja heller för den delen :p
Det är ju lite irriterande att man måste prova för att se hur passformen är och hur stumt tyget är på olika modeller men annars tycker jag på nåt sätt att det är bra att olika modeller inom samma märke varierar för det gör ju att olika kroppsformer kan hitta en modell som passar.
 
Mina vinterridbyxor Candela (som jag har i samma storlek som CRW Robbins) känns tajtare än samma storlek Robbins kan jag tillägga. Tyget är ju helt annorlunda än Candela sommarvarianten.
 
Passformen låt verkligen tråkig på dom i jämförelse och bilderna som lagt upp av andra. Jag gillar hög midja med. Jag har ett par zaczess från innan och dom gillar jag. Dom är lite tunnare i tyget men tycker om dom.
Jag har ett par Performance och tycker ändå de är rätt höga i midjan? Gillar dem starkt i alla fall. De enda av MD:s byxor jag inte gillat var vintermodellen av Function, men det var nog jag som köpte en för stor storlek och inte fattade det förrän jag redan haft byxorna på mig i stallet i flera dagar.
 
Jag har ett par Performance och tycker ändå de är rätt höga i midjan? Gillar dem starkt i alla fall. De enda av MD:s byxor jag inte gillat var vintermodellen av Function, men det var nog jag som köpte en för stor storlek och inte fattade det förrän jag redan haft byxorna på mig i stallet i flera dagar.
Blev retur på dom iaf. Har L i kompression men va för stora i performance. Har köpt 2 par zaczess i M och dom passade bra 😊 kan ju tyvärr inte byta då man bara får beställa nytt och jag vill inte betala full pris 😁
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 513
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag är uppvuxen med hund och både min ursprungsfamilj och jag själv har haft olika hundar genom åren, men nu är det över 10 år sedan den...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 656
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 894
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp