Ridbyx-tips

Köpte zaczess vintertajts då jag inte orkade vänta på MD, fall att de inte skulle släppa några. Hos zaczess står det att en ska ta samma storlek som vanligt, men de är lite väl tajta :down: och jämfört med deras vanliga tajta är de knappt någon elasticitet i dem
 
Apropå kyla så tycker jag en fördel med ridtightsen är att eftersom de är så stretchiga och smidiga så är det inga problem att ha ett lager under dem. Jag har strumpbyxor i ullblandning under mina, det är lagom här just nu. Men klart att det är smidigt med bara ett lager, och ska definitivt köpa till dottern som är dålig på att ta på sig underställ eller liknande.
 
Undrar också när MD släpper sina vinterridbyxor. (Har ett par andra som definitivt funkar i vinter, men jag älskar silikonet i MD och i mina gamla ridbyxor är det inte alls lika bra.)
 
Köpte zaczess vintertajts då jag inte orkade vänta på MD, fall att de inte skulle släppa några. Hos zaczess står det att en ska ta samma storlek som vanligt, men de är lite väl tajta :down: och jämfört med deras vanliga tajta är de knappt någon elasticitet i dem
Ja, jag fick också gå upp en storlek i dem.
 
Kikat på Ariats, ska se om jag hittar rätt storlek att prova i en butik nära mig.
Jag svarar mig själv - har nu provat Ariats vintertights och i mitt tycke flera detaljer jag inte gillade - mobilfickan var väldigt liten och felplacerad. Materialet inte särskilt stretchigt och de var konstiga i grenen. Lite konstig passform på mig.

Gick faktiskt hem med ett par CRW Monicc Megaheat istället. De var lagom stretchiga i materialet, satt bra i midjan utan att kasa ner och kändes värmande redan i affären. 👍
 
Köpte i helgen de skönaste byxorna jag provat. Tights från Liwa Performance. De halvskodda som jag köpte har ett bälte, de helskodda hade linning som gick omlott. Stora rejäla fickor på båda sidor.
 
Någon som har Ariat ridbyxor - specifikt Tri Factor Frost?
Är lång och behöver deras L-storlek, men frågan är vilken.

Hur är storleken på dom?
Är de stora eller små i storlekarna?
 
Vad säger ni om MD competition vs performance?

Det är till dottern i julklapp. Tävlingsbyxor och hon tävlar i hoppning.
 
Vad säger ni om MD competition vs performance?

Det är till dottern i julklapp. Tävlingsbyxor och hon tävlar i hoppning.
Menar du compression? Jag har inte testat dem, men det ska ju vara något slags kompressionsmaterial så tjockare och fastare tyg. Performance är tunnare.
 
Menar du compression? Jag har inte testat dem, men det ska ju vara något slags kompressionsmaterial så tjockare och fastare tyg. Performance är tunnare.

Haha ja det menade jag.
Jag beställde nu, fick bli performance. Mest pga att jag vill ha beiga så man kan använda dem till vardags också om man vill.
 
Provar att puffa upp den här tråden istället för att starta ny: Jag är inte så timglasformat byggd utan skulle behöva en lite rakare modell, har ofta problemet att om de passar bra om benen är de är för tighta i midjan. Helst helskodda med ganska hög midja. Några tips? :)
 
Provar att puffa upp den här tråden istället för att starta ny: Jag är inte så timglasformat byggd utan skulle behöva en lite rakare modell, har ofta problemet att om de passar bra om benen är de är för tighta i midjan. Helst helskodda med ganska hög midja. Några tips? :)
Jag tycker att Pikeur Lugana är en ganska rak modell, om du kan tänka dig en mer "normal" ridbyxa, dvs inte tights.
 
Jag tycker att Pikeur Lugana är en ganska rak modell, om du kan tänka dig en mer "normal" ridbyxa, dvs inte tights.
Tack! Ja jag skulle föredra en normal ridbyxa framför tights om det går att hitta, men tights är ju lite mer tillåtande i passformen så där finns det nog mer att välja på som sitter ok :)
 
Provar att puffa upp den här tråden istället för att starta ny: Jag är inte så timglasformat byggd utan skulle behöva en lite rakare modell, har ofta problemet att om de passar bra om benen är de är för tighta i midjan. Helst helskodda med ganska hög midja. Några tips? :)
Jag är liknande och gillar Pikeur Lucinda och Lugana. Ariat har jag också ett par av, minns inte namnet på modellen, men riktiga byxor och inte tights. Har också ett par Equiline som jag gillar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 381
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 237
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Jag är uppvuxen med hund och både min ursprungsfamilj och jag själv har haft olika hundar genom åren, men nu är det över 10 år sedan den...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 574
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 868
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp