Ridbyxor på killar?

Sv: Ridbyxor på killar?

Salinero = personligen så tycker jag bäst om helskodda ridbyxor, och på en man - ja helt klart en 10 p. ;)

Synd bara att det inte är flera män som har det.

Ps: alla mina ridbyxor är helskodda, och gärna med äkta skinn :love:

Synd att det inte är fler män som har ridbyxor över huvudtaget, speciellt i min värd där dom är starkt underrepresenterade :smirk:

Jag föredrar gubbveck på killar, men de kan ju sitta lite lagom tight för det... ;)

Skulle nog dö av skratt om min sambo skulle få för sig att ta på sig ett par ridbrallor! :rofl:

Det är få killar som lyckas se bra ut i ridbyxor tycker jag! :smirk:

Det vill förstås också till att killen kan rida. Alternativt är mycket "kompetent" i största allmänhet... ;)

Jag tycker att ridbyxorna ska sitta lite lösare på killar. Så jag skulle nog rösta för nummer två av dessa bilder. Det är mer maskulint och ser stiligare ut med sånt fall över paketet.

På den andra bilden (med killen) så tycker jhag att byxerna sitter lite för fladdrigt, dom ska sitta åt lite mer på lår och rumpa :d.

gubbveck på tjej-ridbyxor e ju gräsliga :eek: får ju byxrena att helt tappa formen samt att de e obekvämt!!

Jag tycker faktiskt att beror lite på vilken gren man håller på med osv. också. På hoppryttare kan jag tycka att det helst Ska vara ljusa (creme eller vita) ridbyxor med gubbveck (dom flesta har ju det...)

På en dressyrryttare tycker jag ö.t. att ridbyxorna ska sitta tightare, och vara helskodda, sitta bra på personen ifråga osv...
För det ser bättre ut....

Salinero skrev:
Kan inte ha ridbyxor av herrstorlek pga. saknad ölmage vilket Euro-Star, Pikeur och Cavallo tar hänsynt till då de gör ridbyxor i herrstorlek. Har en slimmad tränad kropp vilket gör att jag måste ha dam 38-40 i ridbyxorna :p

Hmm.. du måste verkligen ha otur när du letar byxor då, jag har inte heller ölmage/är slimmad och jag har inga problem att hitta bra herrmodeller som ändå sitter lagomt tight. Du får leta vidare :). Är det inte lite obekvämt att köra med dammodeller?

Finns det överhuvudtaget snygga ridbyxor för killar på ÖB eller ekohallen? Skall köpa något nytt till en nybörjare kille som jag tror föredrar någon rakare modell framför tights/ridbyxor.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 365
Senast: Silje
·
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett... 2 3
Svar
55
· Visningar
11 856
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började... 2 3
Svar
46
· Visningar
9 899
Senast: Fraegd
·
Utrustning (Förra tråden togs bort- misstänker pga lånad bild från butikens hemsida, sorry, nu har jag min egen bild) Suktat efter dessa ljuvliga...
Svar
18
· Visningar
3 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21
  • Annonsera Mera VIII
Tillbaka