Z

Zonya

Är det någon annan än jag här som har problem med att ridbyxbenen vill glida upp när man rider? Efter halva ridlektionen är byxbenen upp vid knävecken, nästan iallafall. Jätte obekvämt och irriterande :mad:. På mina gamla ridbyxor sydde jag ett band runt foten (som under fotsulan...) så att de inte skulle glida upp. Nu har ja köpt ett par nya och de vill också glida upp, inte så mycket som de förra men ändå.... Är det mig det e fel på då inga ridbyxor passar??? :confused:
 
:confused: Det har jag aldrig varit med om!!! Jag knäpper kardborret och har strumpor över och nog sitter byxorna där de ska.

M.
 
Mina glider aldrig upp, men de har nog inte en chans på mina tjocka ben :rofl: :rofl:
 
Har jag inte heller varit med om :confused: Jag gör som ovanstående, knäpper kardborren, har strumpor över och därefter sitter det som berget. Tror inte ens jag kan DRA upp mina ridbyxor till knäna, och då har inte jag alls tjocka ben.
Du kanske har för stora ridbyxor???
 
Har man ridstrumpor brukar dom inte åka upp. Men jag som inte gillar det brukar sy på band under foten(på dom som är tillräckligt långa) så dom stannar där dom ska :devil:
 
fastän jag knäpper kardborrebandet och har strumpor glider de upp :( det måste nog vara mig det e fel på... :smirk:
 
har också varit med om detta....många ggr...


men jag har kommit på att om man har knäppt ordentligt, har ridstrumpor(tighta) över, och använder ridstövlar så går det bra!

fast man ska inte ha anlag för fotsvettb ksnake, då det blir noll luft däremellan.. :D
 
Nä Mn vad smart med bandet under foten! Typ som galocher.. Måste pröva! Speciellt på ett par av D vita ridbyxorna.. Irriterande O rida på tävling O störas av det..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 042
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 590
Senast: alazzi
·
Utrustning Jag har precis köpt en ny brun sadel och undrar om någon har något tips vad man kan smörja med för att undvika att den mörknar så...
2
Svar
26
· Visningar
3 835
Senast: super
·
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp