cactuspower

Trådstartare
Är i tagen att införskaffa ett par nya ridbyxor och vill gärna veta vad Ni har för ridbyxor (märke, modell, färg, med eller utan skonings osv.)
Vart köpte ni era byxor och hur mycket kostade dem?


Är förvisso supernöjd med alla mina älskade Roping Ridbyxor :love:
men lite förnyelse skadar ju inte.. Gillar även Piekurs byxor och funderar på att köpa ett par Pikeur eller Euro-Star som "vardagsridbyxor" (har köpt ett par Pikeur Princesse att ha till tävling.)

Men hur är Euro-Star i jämförelse med Pikeur i storlekarna osv..?
 
Sv: Ridbyxor

Jag har några från Hööks som heter Equi nått...Tycker de är jätte bra och relativt billiga (479;- om jag inte minns fel)
 
Sv: Ridbyxor

Samma här! Equilibria/Equilibrium nåt...Dom är jättesköna! Kanske inte världens bästa kvalitet men av alla ridbyxor jag provat har dom i alla fall varit skönast. Billigt är ju alltid kul!!
 
Sv: Ridbyxor

duvblåa ANKY dö sköna o säkert 4 år gamla... Fortfarande som nya o ger lyxkänsla när de är nytvätta.

beiga eurostar lite trånga i strl men snygga med fickor.
 
Sv: Ridbyxor

Har 2 par Euro star, helskodda. Ena paret är lite lägre i midjan o mkt sköna men dom andra är såklart mkt bra dom oxå! Ena paret är mörkblå, dom med låg midja är ljusblå/grå (grym färg!)
Kostade typ 1600 kanske, på Henrikssons

Sen köpte jag ett par Pikeur Montana (tygskodda) på Skara hästsport , har inte använt dom än men dom är i väldigt skönt material! Olivgröna.

Har oxå 2 par tygskodda Sarm Hippique som jag köpt på Börjes (i affären). Mkt sköna o mkt bra!
 
Sv: Ridbyxor

Euro med vanlig midja är lite små just i midjan. Jag tkr mina med låg midja sitter/känns bättre då.

Pikeur var rymligare i midjan, men tkr alla ridbyxor är små i stl överlag (om man jämför med vanliga byxor).

Sarm har bra passform. Dom kostar förresten drygt 800 för tygskodda på Börjes.
Mina nya Pikeur tror jag kostade 1200 ca.
 
Sv: Ridbyxor

har ett par gröna ( inån mysko nyans) pikeur lugana helskodda köpta för 480:- sen har jag ett par viktor hugo royal cord helskodda i manchester som jag köpt för 500:-

båda är helt underbara har fler men det är dessa jag använder och tycker bäst om.
 
Sv: Ridbyxor

jag har ett par helskodda cavallo,kostade kring 1200.. mycket sköna och bra passform!
sen har jag också ett par knäskodda pikeur montana, som också är sköna, storlekarna är dock lite små. kostade kring 1400 om jag inte minns fel?
sen har jag också ett par vita helskodda från Mountain horse, kostade ca 600 kr och dom är helkassa...skoningen är helt åt helvete, nopprig osv, och dom är obekväma... har använt dom max 8 ggr...
 
Sv: Ridbyxor

ska jag rabbla upp alla 14 par så får jag nog sitta här en stund..så vi struntar i det..Men dom jag använde mest är:

ett par Pikeur Mondega, Gråmelerade helskodda tajta utan veck, rak linning med hällor, snedfickor med tryckknappar. Dom kostar 1495:-

Sen har jag ett par ljusgula från Roping tygskodda m gubbveck, dom är nog de skönaste ridbyxorna (har ett par i creme till tävling oxå)gav runt 400:- för dom.

MountainHorse Melanie, Ganska hög mdija men annars helt vanlig modell på ridbyxor..gråmelerade..men det är ej så bra kvalité på tyget det har redan börjat att noppra sig o dessa köpte jag i Julas..500:-

sen har jag massa par Back2Back/equipage från TillHäst) kostar fr 400:- tror jag. Bra byxor som håller länge.
 
Senast ändrad:
Sv: Ridbyxor

Jag kan tipsa om ett par byxor som jag nyligen beställde, och
som jag är MYCKET nöjd med.
De är måttsydda och helskodda med riktigt skinn.
De kostade 1350 kronor inklusive frakt från USA.
(Just det 1350:-, INTE 3350:- )
Det tog bara 13 dagar från det att jag skickat beställningen till
dess att jag kunde hämta ut dem på posten.
Ridbyxor
 
Sv: Ridbyxor

Jag tycker eurostar är något större än pikeur i storlekarna, inte en hel storlek kanske, men om man ligger precis mellan pikeur storlekar så kan man gå ner till den mindre. Jag har 80 i pikeur (kan ha 76 där också, men då blir de lite väl tajta) men måste ha 76 i eurostar där 80'ian är på gränsen till förstor.

Som vardagsbyxor har jag ett par eurostar klarissa, beiga helskodda
Ett par marinblå pikeur lugana helskodda och ett par eurostar hunter mossgröna. har ett par pikeur lugana blå-grönrutiga också, men de börjar bli slitna nu.
 
Sv: Ridbyxor

just nu tre par som jag använder mest

2 par från hööks, tygskodda rutiga 1 par bruna 1 par blå tror dom kostade 579 el nåt sånt.....

1 par röda Cavallo, tygskodda Big Ben tror jag modellen heter....kostade 350 på globen
 
Sv: Ridbyxor

Jag har nästan uteslutande Eurostar byxor, Tycker att de är ganska tighta i midjan, de som är högre i midjan är smalare än de som är lägre.

De jag använder mest:

*Gröna helskodda manchester Eurostar
*Gröna helskodda Eurostar
*Svarta helskodda Eurostar
*Duvblå tygskodda Eurostar
*Blåa helskodda Pikeur
*Gråa helskodda Eurostar
*Blå Golden Dress m. svart helskoning

Alla byxornas nypris ligger på över 1000 kr.

Dock skiljer sig storlekarna lite från modell till modell, tex. i mina gröna helskodda Eurostar har jag 38 men i mina duvblå Eurostar har jag 36 och de sitter likadant i princip.
 
Sv: Ridbyxor

Jag rider i Eurostar, ett par höga dressyrbyxer, plommonfärgade :love:
Helskodda såklart.

hur det skiljer i storkelkarna mellan pikeur och E.s vet jag inte riktigt, testade pikeur också.. men på den affären jag var hade dom inte några helskodda pikeur i min stl :P
Men de vart juh e.s iaf :)
 
Sv: Ridbyxor

Har ett par helskodda eurostar som jag fullkomligt älskar! :love: Använder dem inte så ofta till vardags ännu eftersom det har en tendens att slitas rätt bra på byxorna när man jobbar i stallet... Köpte dem till halva priset på rea! :)

Malu
 
Sv: Ridbyxor

Jag tycker bäst om Pikeur. Oskodda med snefickor. Helt underbara, har de flesta färger. De kostar ca 1500kr
 
Sv: Ridbyxor

Jag har mina Drako-ridbyxor som jag bara älskar...har ett par helskodda beiga samt ett par oskodda i manchester svarta.De är helt fantastiska..lite konstiga i storlekarna kanske?De helskodda är i strl 38 och är jättekorta i benen (jag är egentligen en 34-36 men korta ben) och de i manchester är det strl 170 på och de sitter som en smäck på längden..och jag är 163 lång...Men passformen är kanon.
Tycker även om hööks ribbade ridbyxor utan skoning!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 905
Senast: Habina
·
Utrustning Jag har bara kört med Pikeur senaste åren då jag kan deras storlekar och kvalitén är super, men nu tänkte jag skaffa mig något som...
Svar
7
· Visningar
1 744
Senast: Tussinussen
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
8 761
Senast: Salinero
·
Utrustning Hej! Letar som en galning efter ett par ridbyxor som passar mig, har väldigt smala ben, storlek 23-24 i jeans och 32-34 i längden. Och...
Svar
1
· Visningar
2 286
Senast: fetange
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp