Bukefalos 28 år!

Riden mycket på kandar, svår med tränsbett

Sv: Riden mycket på kandar, svår med tränsbett

d-ringar är väl tillåtet om inte "stängerna" är längre än typ. jag vet inte, x antal cm?

Mom 222
Tillåtna tränsbett samt stång- och bridongbett framgår av bilderna på sidorna 43-52,
vilka visar prototyper för godkända bett. Tvåledat bett skall ha rundat mellanstycke.
Tränsbett med s.k. D-ring eller eggbett är tillåtna. Tilläggsutrustning på bett är ej tilåtet.


Det står inget om stängernas längd...
 
Sv: Riden mycket på kandar, svår med tränsbett

aha, jag är fast i det gamla :) minns rätt väl att det var så för några år sen.
 
Sv: Riden mycket på kandar, svår med tränsbett

Och jag har dessutom frågat förbundet och dom har sagt att det är okej:)
 
Sv: Riden mycket på kandar, svår med tränsbett

Har fortfarande inte riktigt bestämt mig för om jag ska ta Dynamic eller wh ultra. Det Dynamic jag har hemma är 12½ och jag tycker det blir lite för långt i munnen vid tygeltag. Wh Ultran är i storlek 12 och sitter betydligt bättre i munnen. Hur sitter Dynamic betten för er som har det? är dom långa i storlek? Jag misstänker att 11½ kommer bli för litet istället.
 
Senast ändrad:
Sv: Riden mycket på kandar, svår med tränsbett

Vi har samma stl i Dynamicbettet som vi har i alla andra bett (12,5). Upplever det inte som "långt".
 

Liknande trådar

Utrustning Denna bettdjungel. Har nu rensat bland mina bett och provat vad min dam trivs bäst med. Sparade ett tvådelat baucher, tredelat tränsbett...
Svar
2
· Visningar
524
Utrustning Jag skulle vilja ha lite tips på bett att testa på min ena stjärna. Han är riden i princip enbart på kandar eller tränsbett + graman och...
Svar
19
· Visningar
1 392
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 683
Senast: Lager
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp