Ridhandskar

Deimion

Trådstartare
Nu är mina Roeckl Suprema helt sönderanvända och nu är det dags att köpa nya. Jag har sedan tidigare ägt tre par Roeckl, vanliga Light Grip men tänkte nu se mig om efter andra alternativ. Tittat och provat KL handskar och de verkade väldigt lovande, men har inte hört någon annan som haft dem.

Vad rider du med för handskar och vad rekommenderar du?

Sv: Ridhandskar

Tror du blir besviken på allt annat när du är van vig Roeckl. Finns nog allt en anledning till att du inte hittar nån som haft KL-handskar;).

Det blir väl ett par till Roeckl :) Misstänkte nästan det :)

Rider för tillfället med ett par Suprema men äger även två par (vita tävlingshandskar) av de vanliga Light Grip. Står i valet och kvalet vilka jag ska köpa nu...

Roeckl är väl ändå överskattade, de håller ju typ en månad. I alla fall Light & Grip. Jag använder just nu Tegera från Ejendals, bra grepp, bra pris.

Jag har flera stycken, men jag tror att det är light and grip jag använder mest och dom har hållt drygt ett år! är jättenöjd med dom! Fick dock ett nytt vinterpar i skinn med mjuk härligt foder som gör att jag längtar till nästa vinter:D!

Det kanske beror på vad man har för tyglar? Jag har övergett Light Grip i alla fall. Har också såna vinterfodrade i skinn och de har varit mycket bättre.

Ja det kan säkert spela roll vad för tyglar man har. Jag har bara släta lädertyglar och det sliter säkert mindre än ex med gummi. Men sen har jag jämt på mig handskarna när jag mockar och fyller höpåsar.

Mina Roeckl är sköna och ger ett mycket bra grepp, men de absolut bästa handskarna jag haft är mina gamla Kyra K:love: Uuuunderbart sköna, och höll i flera år innan de dog.:cry:

Jag har haft Roeckl o inte varit nöjd alls. Väldigt dålig kvalite för det priset o så himla sköna är de inte heller. Haft flera par olika modeller.
Även testat KL , de höll bättre.
Nu har jag ett par från HV Polo som jag än sålänge är väldigt nöjd med.

Rider bara med Roecki sommar som vinter och kan inte tänka mig något annat. Har köpt flera andra märken men de blir liggandes oanvända. Mina har varit hållbara men jag har dem bara när jag rider och tvättar dem aldrig.

Jag tycker också att Roeckl är överskattat dyrt skit :mad:

Har haft flera modeller men de är inte sååå sköna men de går ju sönder för ingenting hur fort som helst!

Just nu har jag ett par MH i riktigt skinn å de är :love:
Men tyvärr börjar de också sjunga på sista versen nu efter några år av flitigt användande :)

Jag använder bara min R. vid ridning, inte stalljobb och annat. Vet inte om det kan vara det som gör att de håller längre.

det jag gör med, jag har infet stalljobb ;)
Men de höll inte bättre för det, spricker i sömmarna o ser helt råttätna ut direkt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 643
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 495
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka