Ridhus speglar?

Favina

Trådstartare
Vart har ni hittat era ridhus speglar?

Vi är på jakt efter speglar till ridhuset som finns på stallet, men vet inte riktigt vart vi skall börja leta och vad som är bäst att ha i ett ridhus.

MVH Favina

Sv: Ridhus speglar?

Har sett annonser här på buke, kommer inte ihåg vad firman hette men kolla annonssidan. :idea:

kom ihåg att köpa okrossbara speglar så ni slipper byta hela underlaget om olyckan är framme =)

men det visste ni säkert redan! (har varit på försäkringsföredrag så nu ejag fullproppad med säkerhetsgrejer jag aldrig tidigare tänkt på hehe)

hmm där sa du nåt... min förening har satt upp garderobsspeglar på några ställen i vårt ridhus o jag tror inte att de e okrossbara... o e nog ingen som tänkt på vad som händer om en går itu... :crazy:

det är just nu montering i vårt ridhus är du intresserad ska jag kolla upp det.

hej kolla hos en glasmästare, jag tror att de har spegelglas
som man kan få tillkappat i en bra stolek så det passar i ridhuset.

mvh felix

Vaktmästaren på ridskolan körde rakt in i en av våra speglar i ridhuset för några år sen, de är stora, typ 3x3 meter eller nått. Vi plockade rätt mycket spegelglas ett tag, men vi bytte inte underlaget. :crazy:

kom ihåg att köpa okrossbara speglar så ni slipper byta hela underlaget om olyckan är framme =)

men det visste ni säkert redan! (har varit på försäkringsföredrag så nu ejag fullproppad med säkerhetsgrejer jag aldrig tidigare tänkt på hehe)

Stod på en klubb för ett par år sedan innan vi flyttade till egen anläggning (det bästa vi någonsin gjort...). Här fanns det en del okunniga personer som släppte sin 2åring med sadel med hängande stigbyglar på sidorna i ridhuset. Grejen var att denna häst aldrig tidigare ens SETT en sadel, än mindre haft den på sig... Hästen fick panik, såg spegelbilden av dörren (porten var öppen men sargen stängd) och HOPPADE rätt in i spegeln.. jag har aldrig sett något hemskare tidigare, dränage här och där, i ansiktet ovanför ögat och helt tuffsig........ Hela spegeln sprängdes så klart och klubben fick lägga sin ridverksamhet i paddock i ett antal REGNIGA veckor.......

En blandning av fel spegel och okunnigt folk...inte roligt.

det är just nu montering i vårt ridhus är du intresserad ska jag kolla upp det.

Är också väldigt intresserad!

Måste inte speglarna sättas upp i viss vinkel mot väggen?

Hur stora och hur många speglar?

Har bara hitta en firma på nätet, E - a. Har mailat dom men får inget svar.

Apropå det här med speglar som kan krossas så hörde jag om en annan metod än att köpa okrossbara speglar för ett tag sedan. Man rollar lim på hela underlaget och trycker dit spegelglaset. På så sätt sitter bitarna kvar på underlaget även om spegeln skulle gå sönder. Vet inte hur väl det fungerar.

Plexiglas är väl också okrossbart? Fungerar finfint som speglar. Billigare och mycket lättare än spegelglas dessutom.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 061
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 441
Senast: Edla
·
Hundavel & Ras Jag letar efter ny hund då jag tyvärr är hundlös och efter många år med vinthundar (greyhound och saluki) börjar jag nu kolla utanför... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
5 655
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka